Jump to content
Vespaforum.be

Nieuw lid

Recommended Posts

Goedenmiddag,
Ik heb mij aangemeld als nieuw lid omdat ik sinds enkele weken in het bezit ben van een Vespa 400 uit 1958. Dit voertuig moet nog compleet in elkaar gezet worden. Ik hoop dat er meer Vespa 400 bezitters zijn.
Met vriendelijke groet, Rene

IMG_4669.JPG

• Like 3

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By benito topolino
      Hallo 
      Ik ben een liefhebber van Micro Cars; daarom zoek ik een Vespa 400.
      Wie kan mij helpen?
      bjmkroese@planet.nl

• By Gijbels
      Hey,
      Ik ben op zoek naar info en onderdelen van een vespa 400.
      Als je iets hebt liggen laat het maar weten.
    • By JohnB
      De Vespa 400 is een unieke “microcar” en meteen ook de enige auto die Vespa ooit geproduceerd heeft. Hij werd ontwikkeld door Piaggio en van 1957 tot 1961 gebouwd in de Franse ACMA fabriek.

De wagen is intussen uiterst zeldzaam en de overblijvers zijn stuk voor stuk collector-item’s. De wagen wordt overal met bewondering onthaald en zelfs vele oldtimer- en vespafreaks weten niet van het bestaan van deze eyecatcher.

Ikzelf heb de wagen recent aangekocht met de bedoeling ervan te genieten tijdens zomerse tochtjes, en hem in mijn vrije tijd in topconditie te brengen. Let wel, de wagen verkeert nu al in een zeer goede “gezonde” en behoorlijk gerestaureerde staat en mag absoluut gezien worden, al zijn er hier en daar wat verbeterpuntjes.
      de motor start en draait goed en de versnellingsbak werkt vlot, de wagen rijdt zoals het hoort
      de mechaniek (remmen, ophanging) is goed tot zeer goed, net als de electriciteit
      het koetswerk en donkerblauwe lakwerk is goed tot zeer goed (de perfectionist zal hier en daar wel wat wensen te verbeteren).
      het interieur is niet volledig origineel maar werd wel netjes gerenoveerd
      de cabrio-kap met plastieken achterruit is nieuw!
      de rubber joints van de zijdelingse vensters zijn in mindere staat en verdienen aandacht of vervanging (venster vooraan heeft wel al een nieuw raamrubber)

De wagen werd technisch gekeurd in België en staat ingeschreven als oldtimer.

Showroomstaat-exemplaren veranderen voor veel geld van eigenaar (zie onderstaande linken). In die zin is het absoluut een wagen met veel potentieel en zelfs een interessante belegging…
      http://www.conceptcarz.com/vehicle/default.aspx?carID=19795&i=8
      http://oldtimertips.be/modellen/?modelId=4839&t=next

Ik verkoop deze wagen met pijn in het hart omwille van onvoorziene werk-omstandigheden die meebrengen dat ik de komende 4 à 5 jaar héél weinig thuis zal zijn en dus nagenoeg geen gelegenheid zal hebben om van de wagen te genieten, en hem waar nodig te verbeteren.

Extra : de vorige eigenaar had al meerdere Vespa 400’s gerestaureerd en had diverse tweedehands wisselstukken (motor) verzameld en opgekocht. Ik heb die overgenomen en ze worden eveneens meegeleverd.

Unieke extra : de originele handleiding (zelfs rij-instructies om veilig te rijden) en een technische handleiding uit 1959 zijn aanwezig en worden bijgevoegd. Bovendien heeft de eerste eigenaar heel wat documentatie verzameld en notities genomen van zijn werkzaamheden en bevindingen, en heeft tekeningen gemaakt van circuits, mechaniek, en dergelijke, en ook die zijn aanwezig! En tot slot zijn er nog een aantal vintage magazines voorhanden waarin de schoonheid en de elegantie van deze compacte held werd beschreven…

Vraagprijs : 12.750,00 euro. De prijs is licht bespreekbaar, biedingen die ik te laag vind worden niet beantwoord.

Technische gegevens :
      bouwjaar 1959, chassisnummer aanwezig (+ alle documenten)
      Cabrio - 2-deurs
      Kilometerstand : 32.000 km
      Boxer motor 394 cc
      Vermogen : 14 PK
      Cilinders : 2
      Gewicht : 380 kg
      Topsnelheid : 80-90 km/u.
      Afmetingen : L = 285 cm / B = 127 cm / H = 125 cm
      Wielbasis 169 cm / spoorbreedte = 110 cm

• By wesplover
      Hallo,
      Ik heb 6 jaar geleden een Vespa 400 gekocht en vandaag wou ik deze laten keuren.
      De mensen van de keuring hebben deze auto nog nooit gezien en wisten niet waar het chassis-nummer te vinden was.
      Eerlijk gezegd ik ook niet. 
      Gevolg was dat de wagen afgekeurd werd.
      Weet iemand waar ik dit nr kan vinden?
      Alvast bedankt
      Guy
    • By TheoFlitserVeloce
      heel toevallig kwam ik ne vespa 400 tegen! http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/autos.htm

Greetz Dieter
  • Create New...