Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa sprint met moter PX 200


koffieboon1

Aanbevolen berichten

  • 2 jaren later...

Ben zelf ook bezig aan de elektrische ombouw van een 150 cc sprint naar een PX 200. Heb hier een schema voor gevonden, maar hoe kan ik deze attachment aan mijn berichtje hangen?

Wat ik me wel afvroeg: dien ik hiervoor ook de schakelaar aan het stuur te vervangen naar een ander type? Al mijn lichten werken, maar heb problemen met mijn claxon en de verlichting snelheidsmeter.

Link naar reactie

neem gewoon ergens stroom (komend van uw afgevlakte stroom)en ga met die stroomdraad naar je remcontact.(sluiter).

Van je remcontact ga je dan weer met een draad naar uw stoplicht.

En van het stoplicht ga je dan weer naar de massa.

Vgr nico

Link naar reactie
neem gewoon ergens stroom (komend van uw afgevlakte stroom)en ga met die stroomdraad naar je remcontact.(sluiter).

Van je remcontact ga je dan weer met een draad naar uw stoplicht.

En van het stoplicht ga je dan weer naar de massa.

Vgr nico

en als je dat doet gaat die man zijne claxon terug werken?

amai da's straf :-)

Link naar reactie

wel als hij een DC claxon steekt.

lukt bij mij toch..

en vespaleek ik was aan het antwoorden op onze koffieboon,sorry..

Link naar reactie

Het electrisch schema van een sprint is niet rechtstreeks gemaakt om te gebruiken met een PX blok in combinatie met een regulator.Dit omdat een sprint de "omgekeerde" logica gebruikt.dwz als je vb. je claxon niet wilt laten werken sluit je deze gewoon kort, wil je ze wel laten werken dan open je het contact.

Deze logica kan je niet gebruiken in combinatie met een px-blok.Gewoon een nieuw simpel kabelboomtje maken en een andere lichtschakelaar en remschakelaar en al je problemen zijn opgelost.

Een DC tromp steken heeft helemaal geen zin...

Vele groeten

Alex

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...