Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe PX 125 roderen?


supervespa

Aanbevolen berichten

Vriend van mij heeft ne nieuwe PX125 gekocht. Nu wilt'm daar al direct mee naar de zee rijden (vanuit Antwerpen). Lijkt me goed om te roderen zo'n lange rit, maar vraag me toch af of hij niet moet opletten ... verleiding om volle snelheid te rijden is toch vrij groot als je op zo'n lange baan zit...

Is dat eigenlijk nog nodig om die nieuwe bakskes écht te roderen?

Iemand tips of ervaringen hiermee?

Link naar reactie

Beste is 1e 100 km in de stad te rijden, veel wisselende snelheid. Vervolgens volgende 900km ook nog geen lange stukken volgas. Wisselende snelheden zijn ook dan het beste. Daarnaa kun je je 80.000km uitleven en continue volgas rijden. PX125 is nog altijd oude techniek van meer dan 30jaar terug.

Link naar reactie

ik heb daar nooit rekening mee gehouden toen ik aant roderen was. Ik heb nu ook weer niet constant volle gas gereden maar toch altijd serieus optrekken aan lichten en toch af en toe volle gas gescheurd met die PX. Na 2 jaar nog steeds geen problemen mee gehad... Maar dit is natuurlijk niet volgens de regels van het spel, maar ja regels zijn er om verbroken te worden hé... Oei oei ik ga hier mensen op het verkeerde been zetten lol ;-)

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Ik diep deze topic even op want rodage vraagje.

Aangezien mijn garage vanaf 16 juli twee weken met verlof is en ik tijdens die periode de 1000 km zal aantikken vraag ik me af in welke mate het belangrijk is dat alles dan nagekeken wordt of dit even goed op 1200 à 1300 km mag? En wacht je beter tot na dat eerste onderhoud om meer van de mechaniek te eisen?

Niet dat mijn rijstijl zo drastisch zal veranderen aangezien de motor zoveel koppel heeft dat ik zelden de behoefte voel om langer te willen doortrekken in een bepaalde versnelling (buiten misschien in 2e). Alleen zou ik dan op een baan waar je 90 mag effectief ook mee willen rijden met de rest vd weggebruikers, ipv nu 75 à 80 (teller) te rijden en regelmatig gas terug te nemen.

Link naar reactie
Mij hebben ze verteld (Gts 250) in de garage dat je zonder problemen die 1220 a 1300 mag doen en dan binnenkomen. Dus zal ook voor de px wel zo zijn.

mij vertelde ze net dat ik niet meer dan 150km erover mocht zitten , of toch liefst niet ..eerlijk gezegd ik zou gewoon zo nauw mogelijk proberen het boekje te volgen .

Zowel met de rodatie etcetc ..zo zal ik persoonlijk bv nooit niet volle gas een afdaling nemen . Volgens het boekje mag je maar 80% vd power gebruiken . eerste 1100km ben ik niet boven de 70km/h op de teller geweest dan stilaan opdrijven en na de 1500km heeft voor het eerst de 85km/h gehaald op de teller ..ondertss doet ie 95km/h op de teller , heheh

mja ik zou gewoon zo rustig mogelijk de rodatie doorlopen en alles volgens het boekje doen , ongeacht wat er 'gezegd' word ..

Mvg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...