Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pechweekje


Koala2

Aanbevolen berichten

Dinsdag 18/7, vrouwlief rijdt met de 807 naar het containerpark en ik mocht haar in de kliniek afhalen. 807 total loss, lijkt op een banaan. Op de radio kondigden ze aan dat "de N6 wegens een ongeval quasi geheel versperd is ter hoogte van SPL" ... Madam blijkt na klinisch onderzoek nog perfect in orde. Gelukkig dat zo'n 807 crashbestendig is.

Donderdag, op net dezelfde plek, op hooguit vijf meter na : Koala snort met Vespa en vrouwlief achterop (ah ja, de airco wagen is niet meer dus enkel de Vesp biedt nog wat comfort bij dit weer)langsheen dat containerpark en KNAL ... wiebel-wiebel-wiebel , gelukkig maar aan zo'n 55Km/u, achterbandje plat, een snee erin van anderhalve cm. Gedaan met gemotoriseerd vervoer en niks Fata Morgana. (Meevaller, vijftig meter terug bij de zware jongens van Harley willen ze me best een nieuwe achterband steken, maar dan wel maandag natuurlijk. Dus een leuk lang-week-einde zonder Vespa, bleit bleit bleit)

What next : ik heb nog één autooke over maar durf er niet goed mee gaan rijden, God weet wat ik dan weer ga tegenkomen ...

Link naar reactie

wat een pech, je bent toch niet over een van de crash-onderdelen van je eigen auto gereden, dat zou pas grappig zijn...

waarom steek je niet gewoon een nieuwe achterband ? Elke Vespa heeft een reservewiel mee, dus dat is toch niet zo'n probleem ?

Link naar reactie

Idd, zou grappig zijn. Maar het is quasi uitgesloten, crash gebeurde aan de andere kant en anderzijds waren er inmiddels duizenden voertuigen over de steenweg gereden zodat de chrashresten , voor zover door de brandweer niet goed weggevaagd, alleszins weggereden waren.

En yep, met een ET 4 (net als met alle modern vesps) moet je een remorkje met twee reservebanden meehebben want je rijd op twee verschillende velgen.

Wel leuk was het onthaal bij de "zware jongens", stond er daar eentje met zo'n amerikaanse chopper van ca 2,5 meter lang en met z'n twee joekels van zijkoffers quasi een meter breed en een motorblokje van vermoedelijk méér dan een litertje maar net zo cobaltblauw als mijn vespake. Direct comments van verschillende 'jongens' : Hé jules, je bike heeft een bébé gekregen!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...