pascal Geplaatst: 6 juli 2006 Delen Geplaatst: 6 juli 2006 Ik ga één dezer opnieuw 10" wielen plaatsen onder de PX motor die in m'n VNB frame zit (paarse VNB die door Alex werd gerestaureerd). Heb volgens mij alles liggen, vraag me alleen 1 ding af voor ik het achterwiel begin te demonteren : kan ik de bestaande dichting tussen de wielplaat (waar de achteras doorheen steekt, en waarop je de remmen monteert) en het motorblok hergebruiken of heb ik een dichting met een andere diameter/afmetingen nodig ? Hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is ? Link naar reactie
Driezza Geplaatst: 6 juli 2006 Delen Geplaatst: 6 juli 2006 Volgens mij moet je andere diameter nemen. Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 7 juli 2006 Delen Geplaatst: 7 juli 2006 Is dezelfde. Als het de o-ring is die tussen de blok en de remplaat is die je bedoelt! Of is het de oliekering die je trommel afdicht? Deze kan dezelfde zijn. Link naar reactie
pascal Geplaatst: 7 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2006 Ik bedoel inderdaad de O-ring tussen blok en remplaat ! Merci. Link naar reactie
pascal Geplaatst: 7 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2006 En aansluitend : als ik andere (lees : "betere") trommelrem vooran wil (bijvoorbeeld type PX), dan kan ik niet anders dan een PX of PK vork steken denk ik ? Of bestaat er toch een mogelijkheid om op een VNB vork een betere (grotere) voorrem te monteren ? Is niet meteen prioriteit (remgedrag zal al een stuk schelen met achteraan een PX trommel), maar als ik dan toch bezig ben ... Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 7 juli 2006 Delen Geplaatst: 7 juli 2006 Je kan opteren voor een PK-voorvork, Sprint/Rally-type voorvork of een GL/GS voorvork, keuze te over zou ik zegggen... Link naar reactie
pascal Geplaatst: 7 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2006 Tom, Moet er aan die voorvork dan nog gelast worden (o.a. de stop die verhindert dat de voorvork te ver doordraait) ? Op Scooterhelp staat een voorbeeld van zo'n voorvork conversie met een VBB en GS voorvork denk ik, maar daar waren nog wat aanpassingen nodig. Hoe minder laswerk hoe beter, want dan moet ik weer op andere mensen beroep gaan doen en kruipt er weer meer tijd in. Dus als er een bepaalde voorvork is die geen extra aanpassing met zich meebrengt : laat maar weten. Alvast bedankt ! Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 7 juli 2006 Delen Geplaatst: 7 juli 2006 Dan denk ik dat je alleen een voorvork van een GL(10") kan gebruiken, want die van een GS150 heeft een ander stuurslot, dus ofwel werkt je stuurslot dan niet, ofwel moet je de vork weer gaan aanpassen... Link naar reactie
pascal Geplaatst: 7 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2006 OK, bedankt. Toevallig geen GL voorvork liggen zeker ;o) ? Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 7 juli 2006 Delen Geplaatst: 7 juli 2006 Het toeval wil nu toch wel juist dat ik zoiets helemaal niet liggen heb, nog ooit liggen gehad heb. Ik heb zopas een PK-vork aangepast voor mijn GS160 en ben daar heeeeel tevreden van (vooral van de schijfrem ook natuurlijk), maar zowel van wegligging als het uitzicht, maar ik vind dat je, als je uiteindelijk voor een 10" wiel kiest, je daar ook een passend voorspatbord bij moet nemen, anders ziet dat er proportioneel verkeerd uit, en dan heb je ook een voorspatbord van een GL(10") of GS150 nodig zijn dezelfde, ofwel een GS160 voorspatbord, maar die groeien natuurlijk niet aan de bomen, ScootRS maakt reproducties maar daar heb ik nog geen 'live'exemplaren van gezien en dus kan ik niet oordelen over de kwaliteit ervan... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.