Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Achterveer PX


Speedracer

Aanbevolen berichten

Ik zou voor een PX een iets kortere achterveer nodig hebben voor iemand met een ietwat kleinere gestalte, is er een bepaald type achterveer die korter is als de gewone, of moet ik enkel een korter (of zelfs geen) verlengstuk monteren tussen de achterveer en het rubber buffer. Ik weet dat sommige achterveren schroefdraad hebben van M9 en dat die verlengstukken dan onderaan M9 en bovenaan M8 hebben, maar weet niet meer voor welke modellen...

Link naar reactie

Volgens mij heeft de primavera dezelfde achterveer eronder zitten, maar dan zonder verlengstuk tussen veer en rubber. Probeer het eens. Voor kun je misschien een PK125 schokbreker monteren, is ook korter dan PX.

Link naar reactie

Probeer ik eens, maar gaat die Primavera achterveer niet zachter zijn?

PK125 schokdemper is mogelijk, maar de gaten onderaan de demper voor de montage aan de remplaat moeten aangepast worden, die staan dichter bij elkaar dan van een PX.

Alternatief is een 'lowered' Bitubo van SIP maar die zijn natuurlijk weer onwaarschijnlijk duur...

Link naar reactie
Probeer ik eens, maar gaat die Primavera achterveer niet zachter zijn?

Bij de diverse online-shops wordt dezelfde veer (vaak met schokbreker) voor zowel PX als Primmi verkocht. Denk dat je dat tussenstuk er bij een PX wel tussenuit kunt halen.

PK125 schokdemper is mogelijk, maar de gaten onderaan de demper voor de montage aan de remplaat moeten aangepast worden, die staan dichter bij elkaar dan van een PX.

Uiteraard, maar dat lijkt me voor jou toch geen probleem? Beetje vijlen, dremelen of boren en klaar. (Alle mensen met schijfrem op hun smallframe of op PK-vork in oldie hebben dat ook moeten doen.)

Alternatief is een 'lowered' Bitubo van SIP maar die zijn natuurlijk weer onwaarschijnlijk duur...

Inderdaad.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...