kurt_dr Geplaatst: 9 juni 2006 Delen Geplaatst: 9 juni 2006 ik zit met mijn handen in het haar. ik meet als batterijspanning bij stationnair draaien 180v en bij half gas 230v... gelijkrichter is vernieuwd, misschien ondertussen vernield! ik weet echt geen raad. kan iemand me helpen? groetjes kurt Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 9 juni 2006 Delen Geplaatst: 9 juni 2006 meet je digitaal of met naald. Hopelijk staat voor u de meter niet op de juiste stand. Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 10 juni 2006 Delen Geplaatst: 10 juni 2006 Cool! Dan kan je alle lampen vervangen door 220V lampen... Hetgeen je nu vertelt kan niet!Je hebt ergens een meetfout gemaakt als er 220V op je batterij staat vliegt was hij al lang in 1000stukken gevlogen.Ik denk dat je meettostel op AC stond en ipv V(volt) mV(millivolt)gemeten hebt. 180mV op AC kan zijn! zorg dat je meettoestel op DC staat. Link naar reactie
kurt_dr Geplaatst: 12 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2006 mijn meter staat helaas op volt :-) de batterij is er vantussen omdat de vorige kapot is. de batterij is voorlopig vervangen door een batterijlader die 6 volt geeft. als ik dit meet, staat er effectief 6volt op. wanneer ik de motor start gaat de meter buiten bereik en verplaats ik hem op "200v" waar hij dan 180 volt op aanduid. wanneer ik gas geef, gaat hij terug buiten bereik en zet ik hem een standje hoger en kom ik op 230 volt. misschien is er iets verkeert met de bobijn? ik weet het echt niet meer. Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 juni 2006 Delen Geplaatst: 12 juni 2006 Omvormer naar gelijkstroom misschien defect? Eens meten voor de omvormer(wisselstroom) en na de omvormer (gelijkstroom).Dan zou alles moeten kloppen. Link naar reactie
kurt_dr Geplaatst: 12 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2006 had ik ook gedacht... vervangen door een nieuwe bruggelijkrichter maar helaas. ik heb precies het idee dat er op een of andere manier de hoogspanning die door de bobijn wordt opgewekt op de verkeerde plaats terecht komt. het bizarre van al is dat de motor perfect draait! Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 juni 2006 Delen Geplaatst: 12 juni 2006 Dat kan normaal zijn. Ik dacht dat de batterij bij een gs 160 alleen diende voor de verlichting en de claxon. Als die goed functioneren zal je meter defect zijn, anders zal je het vliegwiel moeten bloot maken en met een schema (www.scooterhelp.com) alle leidingen traceren en uitmeten tot je de fout gevonden hebt. Veel geluk en nog meer geduld. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.