Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Schakelprobleem ?


Benjiman

Aanbevolen berichten

Hoi vespanaten,

Ben al een tijdje gek van een vespa dus heb ik afgelopen zaterdag de moed genomen voor naar eentje te zoeken. Tijdens het zoeken op internet ben ik gestort op een Vespa cosa 1 200cc. De prijs was wel ok (550euro) dus ben ik er een testrit mee gaan maken en had hem maar meegenomen. Nu zit ik wel met een paar vraagjes dus hoop ik dat jullie mij hiermee kunnen helpen:

- Bij het overgaan naar een andere versnelling maakt de boite zo een PONK geluid. Is dit normaal of is het versnellings mechanisme kompleet versleten?

- Is dit ongeveer de juiste prijs voor die vespa ? Hij heeft 20.000 km en is van 1990 (zal straks nog fotos posten)

- Na ongeveer hoeveel km moet de motor gereviseerd worden ? (nieuwe zuiger en dichtingen)

- Is dit een 4 of 2 takt ?

Alvast bedankt voor te replyen

Link naar reactie

het schakel geluid is normaal is het kruisje dat in het tandwiel komt

de pris denk ik is ok ze worden soms voor minder maar ook soms voor meer verkocht jou prijs lijkt mij een goed gemiddelde als hij voor de rest in goede staat is

motor revisie is van vespa tot vespa afhankelijk soms is het al na 10000km anderen hebben al 40000km en meer zonder problemen

het is een 2 takt

dus je tankt 95 ron

en voor de benzine stop aan de kant van het reservewiel zie je een grijze dop daar doe je je 2takt olie in de rest doet de vespa voor jou

dus veel rijplezier

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...