Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hallo beste Vespafielen,


iwan64

Aanbevolen berichten

Sinds een maand of 7 bezig met het opknappen van een PK50 xl. De laatste weken heb ik er veel aan gedaan en ondanks wat tegenslagen met het frame( het frame dat ik al had laten stralen en spuiten bleek krom te zijn waardoor ik een ander frame heb gekocht en weer opnieuw ben begonnen, helaas bleek later dat de kleur afweek van de overige onderdelen die ik al had laten spuiten waardoor het frame weer gespoten moest worden) maar nu is het eind toch in zicht en hoop ik volgende maand mee te kunnen rijden met een toertocht. 3 weken geleden het gereviseerde motorblok weer aan de gang gekregen ( 3x trappen en hij liep) en afgelopen zaterdag het blok eronder gehangen en de kabelboom aangesloten. Volgende stap is het aansluiten van alle kabels, gas,rem koppeling en versnelling. Zal wel weer puzzelen worden, maar ik vind het heerlijk om te doen. Van niets weer iets maken .Wanneer mn Vespaatje klaar is zal ik meer foto,s sturen.

 

gr Iwan205.jpg

 

008.JPG

012.JPG

015.JPG

028.JPG

019.JPG

Link naar reactie

Netjes! En was het wat? Zelf gereviseerd of laten doen, omdat je dat in eerste instantie door me wilde laten doen. 

App me maar, als je vragen hebt. En ken nog wat goede adressen voor onderdelen.

 

Link naar reactie

Hallo Daan,

Het blok heeft voordat het gereviseerd werd wel een vastloper gehad ,was,  duidelijk te zien aan carterhelft. Zoals je weet had ik geen ervaring met het reviseren van een blok, maar ik heb geweldige hulp gehad van een vespamaatje die er wel ervaring mee had. Zeker als je een blok gaat reviseren is goed gereedschap belangrijk, hij had alles om bijvoorbeeld de lagers te verwijderen anders lukt het niet. Wil niet zeggen dat  het verwijderen van bepaalde onderdelen gemakkelijk ging. Ben momenteel bezig met het aansluiten van de kabels, leuk gepiel. Heb ik trouwens een vraagje over, ik heb een achteremkabelhouder gekocht ( mooi scrabblewoord), hoe bevestig ik deze? Ik weet dat deze aan het blok vastzit, maar bevestig ik deze achter of voor aan het oog?  ik ben nog op zoek naar 2 onderdelen, kan ze bij sipscooter bestellen alleen ze staan beide in backorder en ben een beetje ongeduldig,

Heb jij misschien nog de kabel voor de tankweergavedetector en de kabelconnector om de kabelboom aan het motorblok te koppelen. Het metalen bevestigingsplaat heb ik wel.

Hoor het graag van je

 

gr Iwan

Link naar reactie

Als het goed is moet deze aan je kabelboom zitten...

en vwb je achterplaat (ik denk dat je dat bedoeld), hier is een foto...

Verder een connector... Mijn inziens zit deze ook op een nieuwe boom. Maar heb er denk ik ergens nog wel 1.

20140125_164510.jpg

Link naar reactie

Hallo Daan,

Nee de achterremkabelhouder zit op het blok. Ik heb het via youtube toch ergens gezien en de houder zit achter het oog bevestigd. Toch bedankt.

Zou jij de connector willen verkopen ? Deze zit niet aan de kabelboom, alleen de pinnetjes zitten aan de kabelboom.

Nogmaals bedankt voor je respons en hoor graag van je

 

gr Iwan

Link naar reactie

Stuur even een foto van wat je bedoeld... vwb de remkabel zoals het bij jou nu zit. Je hebt mijn nummer, kunnen we even het eea afspreken. Werkt makkelijker dan openbaar op een forum.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...