Ga naar inhoud
Vespaforum.be

achterste remschijf vervangen


timve

Aanbevolen berichten

Hey,

iemand ervaring met uitbouwen van de remschijf achter GTS 300.  De schijf zit achter de flens waarop het wiel gemonteerd zit, op de aandrijfas.  Deze flens moet er af, en zou normaal met een poelietrekker er netjes moeten afkomen.  Dit ding zit muurvast, zelfs met een paar ton druk op de trekkers... zie ik iets over het hoofd hier ? Iemand nog ervaring hiermee, thx !

Schijf staat zo krom als wat, dus moet eraf :)

 

 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Fendt 4 life zei:

De 6 inbus boutjes zijn er toch vanaf?

enige dat er opzit denk ik zijn de wielbouten, en de boutjes / moer van de schijf zelf, of zitten er daar nog op ? Ik zie ook dat de uitgaande aandrijfas van de reductiekast (waar wiel opzit) niet meer leverbaar is ? (easyparts.nl) Wat me lijkt te wijzen dat die dingen of gewoon vervangen worden als de boel vastzit, of er regelmatig scheef of kapot getrokken worden ...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Éindelijk met brute kracht eraf getrokken.  Toch ettelijke tonnen erop moeten zetten. Toch opletten... na 14000 km voornamelijk droog weer volledig vastgeroest.  In het fabriek een beetjevet op de as, maar niet op de kartels.  Dus als je toch ophanging en uitlaat eraf hebt, best even eraf halen, koper vet erin en afwerken met waterdicht vet om groter problemen te vermijden als de remschijf vervangen moet worden... 

IMG_20160615_172653403.jpg

IMG_20160615_172807574.jpg

IMG_20160615_172754503.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...