timve Geplaatst: 7 juni 2016 Delen Geplaatst: 7 juni 2016 Hey, iemand ervaring met uitbouwen van de remschijf achter GTS 300. De schijf zit achter de flens waarop het wiel gemonteerd zit, op de aandrijfas. Deze flens moet er af, en zou normaal met een poelietrekker er netjes moeten afkomen. Dit ding zit muurvast, zelfs met een paar ton druk op de trekkers... zie ik iets over het hoofd hier ? Iemand nog ervaring hiermee, thx ! Schijf staat zo krom als wat, dus moet eraf Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 7 juni 2016 Delen Geplaatst: 7 juni 2016 De 6 inbus boutjes zijn er toch vanaf? Link naar reactie
timve Geplaatst: 7 juni 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2016 5 uren geleden, Fendt 4 life zei: De 6 inbus boutjes zijn er toch vanaf? enige dat er opzit denk ik zijn de wielbouten, en de boutjes / moer van de schijf zelf, of zitten er daar nog op ? Ik zie ook dat de uitgaande aandrijfas van de reductiekast (waar wiel opzit) niet meer leverbaar is ? (easyparts.nl) Wat me lijkt te wijzen dat die dingen of gewoon vervangen worden als de boel vastzit, of er regelmatig scheef of kapot getrokken worden ... Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 7 juni 2016 Delen Geplaatst: 7 juni 2016 6 Moertjes alsook 6 inbus schroefjes als deze los zijn moet de schijf vrij vlot loskomen van de flens ... na wat polietrekker werk zal alles wel wat onder spanning staan ! Link naar reactie
timve Geplaatst: 15 juni 2016 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2016 Éindelijk met brute kracht eraf getrokken. Toch ettelijke tonnen erop moeten zetten. Toch opletten... na 14000 km voornamelijk droog weer volledig vastgeroest. In het fabriek een beetjevet op de as, maar niet op de kartels. Dus als je toch ophanging en uitlaat eraf hebt, best even eraf halen, koper vet erin en afwerken met waterdicht vet om groter problemen te vermijden als de remschijf vervangen moet worden... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.