Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50R 1979


piejay

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Een 7 tal jaar geleden kocht ik mijn Vespa 50R (bouwjaar 1979). Deze was in rijdende staat. Een jaar later dacht ik deze eens vlug te herspuiten. Helemaal gedemonteerd (uitgezonderd het blok) niets wetende van brommers met als gevolg dat ze nog steeds niet gerestaureerd is.

Nu heb ik er m'n zinnen op gezet om er nieuw leven in te blazen. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, aangezien ik nog steeds niets van brommers weet. 

In de mate van het mogelijke zou ik er zelf zoveel mogelijk aan werken, maar zaken zoals uitblutsen etc. zal ik vermoedelijk moeten laten doen.

  1. Bestaan er tutorials voor het restaureren van een vespa? 
  2. Wat is de logische volgorde waarin de restauratie moet gebeuren? Zandstralen, uitblutsen/lassen aan treeplank, plamuren?, primer, voorvork monteren om te kijken of het nieuw spatbord niet sleept?, spuiten?
  3. Wat zijn de kosten hieraan verbonden? Wat zijn de kosten indien ik het volledig laat doen?
  4. Blok ook reviseren of olie verversen en proberen?

Alvast bedankt voor de hulp!

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Kijk hier eens: http://www.vespa-50.com

Ik zou lekker aan de slag gaan en je vragen hier posten. De meeste kennen de juiste plek van elk moertje en boutje, dus als je ergens niet uitkomt gewoon vragen.

Laat eens zien waar we het over hebben? Wat fotos van je project, dan kan iemand hier je vast in de goede richting sturen! 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...