Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Temperatuur


francyd1

Aanbevolen berichten

en waar gemeten?

- carterolie

- cilinder

- of carter zelf.

Link naar reactie

DSC00016a.JPG

Zou dit werken om een klein putje weg te werken aan de rand van het motorblok waar de cilinderkoppakking over gaat?

Volgens de fabrikant is dit een produkt dat benzinebestendig is en tegen een temp van 120 graden kan.

Ik heb het getest op een plaatje en het produkt wordt vast na 30 min en is afschuurbaar (heeft dus blijkbaar dezelfde kenmerken als aluminium)

Link naar reactie

ik kan niet helemaal volgen waar je bedoelt :

- cylinderkoppakking zit tussen cylinder en cylinderkop : daar gaat dat absoluut niet werken.

- tussen cylindervoet en karter : je zou het kunnen proberen, maar ik denk van niet. Heb ook eens een gat gefreesd voor een reed-valve en zat toen ook net door de karter thv de koppeling. Dat heb ik toen zo dicht gemaakt, maar ideaal is dat niet.

Ik zou geen risico nemen en het laten lassen.

Is het echt een gaatje naar buiten of enkel een putje en ben je bang dat de pakking niet goed gaat afsluiten. Je zou dan eventueel rode DIRKO-vloeibare pakking kunnen gebruiken. Te krijgen bij Worb5 en die kan echt tegen extremetemperaturen.

Link naar reactie

Ik bedoel het vlakke gedeelte van het carter waar de dichting en de cilinder wordt op geplaatst.

Er is een klein putje en ik vermoed dat ie daar niet 100 % sluit (vooral wanneer de motor goed warm is).

In de zaak waar ik het produkt kocht beweerde de verkoper dat ie met dit produkt een oneffenheid dichtte aan een motorblok. (die sindsdien een 10000km heeft gereden zonder probleem)

Nu, als DIRKO nog zou beter zijn zal ik daar eens voor informeren.

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Als het echt gewoon een putje is, zou ik mij daar niet teveel zorgen over maken. Gewoon dat Dirko ertussen (niet teveel !) Vervelende is dat ik dat spul nergens te koop gevonden heb in Belgiƫ. Eventueel alternatief is Wurth, maar Dirko zou toch nog iets beter zijn. Ikzelf gebruik Dirko aan de cylindervoet van mijn Malossi. Dus daar kun je gerust in zijn. Aanbrengen, in elkaar steken, aandraaien. nachtje laten drogen. Volgende dag goed vastzetten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...