Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Electronische ontsteking


Vespaboerke

Aanbevolen berichten

Hallo scooterlovers,

Zit eindelijk een beetje met de handen in het haar... Ben in het bezit van een T5 125 '86. Als deze start (gaat nogal moeilijk),rijdt deze met momenten 100% ok. Na een aantal klm. valt deze echter abrupt stil.Na afkoelen met moeite terug aan de praat te krijgen Cdi reeds vervangen,probleem blijft.Bij nameten van statorplaat kom ik tot volgende ohmse waarden...Pickup 116 ohm, tussen de spoel 316 ohm.Nominale waarde voor pickup is ok,voor spoel is dit echter 500 ohm (+/-20).Zou het probleem daar zitten ? Carbu werd deftig gecleand ! Vraag is ook nog ofdat dit dan de "ingetapete" spoel is,die kuren heeft ?

Groeten,

Vespaboerke.

vespa stator plate (2).html

Link naar reactie

Als hij tussen 480 en 520 ohm moet zitten en je meet 316, denk ik dat je niet te lang met je handen in je haar moet zitten. 

Ik ga er wel van uit dat je meet met een deftig merk multimeter? Anders zegt het niet veel natuurlijk. Maar los daarvan ziet je stator er echt niet zo gezond uit. Zelfs al is dat niet het probleem, zou ik toch overwegen om hem te vervangen. Als dat niet het probleem blijkt te zijn kan je de kabels nog netjes vervangen en heb je een reserve. 

 

Link naar reactie

Hey dmi,

De statorafbeelding heb ik als vb. genomen van het net. Deze van mij ziet er wel wa beter uit.Die fameuze spoel,waar ik te weinig weerstand op heb,is dat deze die net onder de capteur zit ? Heb nl. nog een volledige stator waarvan ik de spoel zou kunnen wisselen. Btw: mijn multimeter is een digitale fluke,best betrouwbaar toch ? Grtz,

vespaboerke.

Link naar reactie

Inderdaad, Fluke is topgerief!

Je laagspanningsspoel van de ontsteking is die met de koperen voet (ingetapete inderdaad). 

Als je nog een spoel hebt liggen kan het nooit kwaad om ze eens te vervangen. Als je een fluke multimeter hebt, heb je vast ook een mooi 80w weller soldeerstation! ;-)

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...