Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa PX en handschakelen


DjumDjum

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over de versnellingen van een PX (125cc). Zelf ben ik sinds anderhalve maand eigenaar van een GT125. Mijn vriendin is dermate gebeten door de Vespa-microbe dat ze nu zelf op het punt staat om een PX125 aan te schaffen. Echter, volgens een vriend van mij die zelf ooit met een okkazie PX reed, zou de draad van de handschakeling die naar de motor gaat te lang zijn, waardoor deze snel zou verslijten. Heeft er iemand van jullie daar een mening over ?

Thanks a lot.

DD

Link naar reactie

beste, jij spreekt over een draad die de versnellingen bediend, al een kleine rechtzetting, de versnellingsbak wordt bediend door 2 kabels (de px modellen wel te verstaan, bij de 2de generatie van de cosa was het anders), vespa gebruikt de 2 kabels al meer dan 50 jaar, dus ik zou niet weten waarom ze niet betrouwbaar zouden zijn, ze vergen geen onderhoud en breken zelden, wennen aan de handschakkeling wordt het zeker, maar dat is juist de charme van een "echte" vespa, succes janneman

Link naar reactie

zoals bij elk product zijn er voor en tegenstanders:)

als gij een renault hebt, en veel problemen hebt met uw elektrische ruiten (ik zeg maar iets), en uw buur heeft dezelfde renault en heeft daar geen problemen mee, hja...:) ik bedoel maar, zoiets hangt af van vespa tot vespa

en er kunnen wel eens spijtige zaken gebeuren, zoals een kabel die stuk gaat, maar dat zijn geen grote mankementen mijn inziens

kopen, zou'k zo zeggen! ge zult er zéker geen spijt van hebben

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...