Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Et3 Stoplicht Probleem


Moz-Art

Aanbevolen berichten

Ok dan,

De blauwe draden mogen in de junctiebox mogen aangesloten worden.

De blauwe aan het rempedaal voorlopig nog niet.

De spanning voor de claxon (rode draad) wordt gevormd door 2 spoelen die in serie staan : rode draad naar spoel1, ander uiteinde van spoel1 wordt doorverbonden met een spoel2, ander uiteinde van spoel2 naar massa. Kan je die vinden?

 

Doe de volgende test : koppel de blauwe draad aan de spoel los. Koppel deze kabel aan daar waar spoel1 en spoel2 aan elkaar liggen (dus niet aan de kant van de rode kabel, en ook niet aan de kant van de massa). start de motor en kijk of het remlicht brandt.

Link naar reactie

Ok de lamp brandt. Dat teveel aan stroom is normaal, was enkel een test hé !

De spoel voor het remlicht werkt dus niet. Als je de blauwe draad aan de spoel loskoppelt, welke ohmse waarde (weerstand) meet je dan ?

 

Als je dan de schakelaar aansluit, blijft de lamp branden ?

En duw je de remschakelaar in, dan gaat de lamp uit ?

Ge hebt blijkbaar een verkeerde remschakelaar !!!!! : die moet in rust gesloten zijn en bij jou is die open. En dat zie ik nu ook op de foto.

 

Nu nog de waarde van de spoel... 't kan of oneindig zijn, of nul ohm. Ben benieuwd.

Link naar reactie

Ik meet 1,2 op de stand die je op de foto ziet. Bij de andere spoelen krijg ik waarden tussen de 0.8 en 1.6 naargelang de grote van de spoel. Ik zet de stand van de meter op foto er bij want ik weet niet zeker of dit correct staat voor deze meting. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Wa de schakelaar betreft, is het wel juist denk ik. Als je de schakelaar in de rem steekt is hij altijd ingedrukt tot je de rem indrukt. Dan gaat hij open staan. Dus dat lijkt mij te kloppen.

post-4001-0-17320000-1441743556_thumb.jp

Link naar reactie

Heb alles nog es herlezen... en begin het te begrijpen.

De schakelaar is dus ok, maar de spoel niet.

Ik begrijp nu ook waarom de spoel van de achter verlichting en de rem waren doorverbonden. Easy, want de remspoel werkt niet, en men heeft dat zo proberen oplossen.

Werkt de achter verlichting normaal ?

Link naar reactie

De massaweerstanden zijn VEEL te hoog en dat kan gewoon komen door 1 slecht contact ergens naar de massa.

Controleer morgen alle massa kabels of die goed zijn aangesloten. Of de schroeven stevig vast staan. Of er heen oxidatie onder de contacten zit...

Die waarden moeten kwasie nul zijn !!!!

Link naar reactie

Je schreef na aansluiten van de blauwe draad op de aftakking van de claxon : de lamp brandt, maar ook als ik de schakelaar terug aansluit blijft de lamp branden. Als ik dan de schakelaar in duw, dus dan geeft hij geen contact meer, gaat de lamp uit. Krijgt volgens mij nu ook te veel stroom. Lamp brandt ontzettend hard. 

Dat is nogal onlogisch (onmogelijk) als je 't mij vraagt...   tenzij er op de zwarte draad in de junctiebox spanning staat ????. Dit is dan enkel mogelijk als zwart en groen van de spoel zijn omgewisseld ????

 

Meet eens de AC spanning tussen de zwarte draad in junction box (komende van de spoel) en een massapunt dicht in de omgeving van je bougie, of op de bougie.

Link naar reactie

Als je de schakelaar indrukt geeft hij contact. De schakelaar geeft standaard contact tot je de rem indrukt en het contact lost.

Ik heb gemeten wat je vroeg maar dat geeft geen spanning. Ik denk dat dan ook twee massa punten aan het meten ben. Neem ik de moet van de bougie meet ik niets, neem ik de kop van de boogie dan valt de motor stil.

Ik doe misschien iets verkeerd?

Link naar reactie

Even samenvatten:

lampjes ok

Kabels ok

Schakelaar ok

Massa ok

Spoel van blauwe kabel geeft onregelmatige Ohm waarden

Spoel van gele kabel ook

Stroom output op rood ok, op geel en blauw niet

Bij wijze van eliminatie kan het dus enkel de spoelen zijn op,de statorplaat. Dus ik ga een andere zoeken.

Bedankt voor alle hulp! Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...