Sucho10 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Ok dan, De blauwe draden mogen in de junctiebox mogen aangesloten worden. De blauwe aan het rempedaal voorlopig nog niet. De spanning voor de claxon (rode draad) wordt gevormd door 2 spoelen die in serie staan : rode draad naar spoel1, ander uiteinde van spoel1 wordt doorverbonden met een spoel2, ander uiteinde van spoel2 naar massa. Kan je die vinden? Doe de volgende test : koppel de blauwe draad aan de spoel los. Koppel deze kabel aan daar waar spoel1 en spoel2 aan elkaar liggen (dus niet aan de kant van de rode kabel, en ook niet aan de kant van de massa). start de motor en kijk of het remlicht brandt. Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 Ik vermoed dat je wil uitsluiten of de spoel defect is waar de blauwe draad is aangesloten? Ik zal het vanavond eens proberen. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Klopt Mozart, Als het licht dan wel gaat, is er iets mis met het spoelgedeelte. Aansluiting, kortsluiting ? Spoel zelf ? Gaat het licht niet, dan moeten we zoeken in de buurt van de stoplamp. Kortsluiting ? Veel succes ! Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 Hoi, de lamp brandt. maar ook als ik de schakelaar terug aansluit blijft de lamp branden. Als ik dan de schakelaar in duw, dus dan geeft hij geen contact meer, gaat de lamp uit. Krijgt volgens mij nu ook te veel stroom. Lamp brandt ontzettend hard. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Ok de lamp brandt. Dat teveel aan stroom is normaal, was enkel een test hé ! De spoel voor het remlicht werkt dus niet. Als je de blauwe draad aan de spoel loskoppelt, welke ohmse waarde (weerstand) meet je dan ? Als je dan de schakelaar aansluit, blijft de lamp branden ? En duw je de remschakelaar in, dan gaat de lamp uit ? Ge hebt blijkbaar een verkeerde remschakelaar !!!!! : die moet in rust gesloten zijn en bij jou is die open. En dat zie ik nu ook op de foto. Nu nog de waarde van de spoel... 't kan of oneindig zijn, of nul ohm. Ben benieuwd. Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 Ik meet 1,2 op de stand die je op de foto ziet. Bij de andere spoelen krijg ik waarden tussen de 0.8 en 1.6 naargelang de grote van de spoel. Ik zet de stand van de meter op foto er bij want ik weet niet zeker of dit correct staat voor deze meting. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Wa de schakelaar betreft, is het wel juist denk ik. Als je de schakelaar in de rem steekt is hij altijd ingedrukt tot je de rem indrukt. Dan gaat hij open staan. Dus dat lijkt mij te kloppen. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Heb alles nog es herlezen... en begin het te begrijpen. De schakelaar is dus ok, maar de spoel niet. Ik begrijp nu ook waarom de spoel van de achter verlichting en de rem waren doorverbonden. Easy, want de remspoel werkt niet, en men heeft dat zo proberen oplossen. Werkt de achter verlichting normaal ? Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 Achterlicht werkt wel. Hadden we niet vastgesteld dat dat die verbinding tussen die twee normaal is? Is op een nieuwe statorplaat ook. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Meet eens de weerstand vanaf het andere contact dan de blauwe draad aan de remschakelaar tot aan de massa van de spoelen Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 Blauwe draad los van schakelaar tot aan massa spoel geeft 0.9 Ohm Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 en wat is de weerstand van de zwarte draad op de remschakelaar tot aan de massa van het remlichtje ? Best meet je op het lampje zelf !!! En als laatste : weerstand vanaf het lampje (massa) tot aan de massa van de statorplaat Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 Massa schakelaar - massa lamp : 1,8 Massa Lamp - massa statorplaat : 3.0 Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Da's allemaal veel te hoog !!!! Als ge de 2 pinnen van uwe meter tegen elkaar houdt, hoeveel meet ge dan ? nul ? Is maw uwe meter wel ok ? Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 Twee pinnen tegen elkaar is 0.3 Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 De massaweerstanden zijn VEEL te hoog en dat kan gewoon komen door 1 slecht contact ergens naar de massa. Controleer morgen alle massa kabels of die goed zijn aangesloten. Of de schroeven stevig vast staan. Of er heen oxidatie onder de contacten zit... Die waarden moeten kwasie nul zijn !!!! Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 Massa kabel stak nog in de schakelaar. Losgekoppeld is da naar de lamp maar 0.6 Nu geeft van de lamp naar de statorplaat ook 0,6 Nog eens geprobeerd met kabel terug in schakelaar en ook 0,6. Ik zal iets verkeerd gedaan hebben daarnet. Sorry. Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 Om even terug te komen op de weerstand van die spoelen zelf. Lijken die normaal? Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Ja die zijn ok. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Ik bekijk het morgen opnieuw en meldt me dan. Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 Bedankt voor alle moeite alvast. Welterusten. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Kan je nog rap eens de weerstand van de blauwe draad vanaf rempedaal tot in junctiebox meten ? Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 Dat geeft een waarde van 0.3 Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Je schreef na aansluiten van de blauwe draad op de aftakking van de claxon : de lamp brandt, maar ook als ik de schakelaar terug aansluit blijft de lamp branden. Als ik dan de schakelaar in duw, dus dan geeft hij geen contact meer, gaat de lamp uit. Krijgt volgens mij nu ook te veel stroom. Lamp brandt ontzettend hard. Dat is nogal onlogisch (onmogelijk) als je 't mij vraagt... tenzij er op de zwarte draad in de junctiebox spanning staat ????. Dit is dan enkel mogelijk als zwart en groen van de spoel zijn omgewisseld ???? Meet eens de AC spanning tussen de zwarte draad in junction box (komende van de spoel) en een massapunt dicht in de omgeving van je bougie, of op de bougie. Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 9 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2015 Als je de schakelaar indrukt geeft hij contact. De schakelaar geeft standaard contact tot je de rem indrukt en het contact lost. Ik heb gemeten wat je vroeg maar dat geeft geen spanning. Ik denk dat dan ook twee massa punten aan het meten ben. Neem ik de moet van de bougie meet ik niets, neem ik de kop van de boogie dan valt de motor stil. Ik doe misschien iets verkeerd? Link naar reactie
Moz-Art Geplaatst: 9 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2015 Even samenvatten: lampjes ok Kabels ok Schakelaar ok Massa ok Spoel van blauwe kabel geeft onregelmatige Ohm waarden Spoel van gele kabel ook Stroom output op rood ok, op geel en blauw niet Bij wijze van eliminatie kan het dus enkel de spoelen zijn op,de statorplaat. Dus ik ga een andere zoeken. Bedankt voor alle hulp! Ik hou jullie op de hoogte. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.