Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wil remmen...


Ponseele

Aanbevolen berichten

Ik rijd met een vespa PK50 S (1984). Helaas zit mijn achterrem al een tijdje vast. Ik kan hem induwen en dan remt hij goed maar dan moet ik hem met de hand terugtrekken wat de veiligheid waarschijnlijk niet ten goede komt...

Waaraan ligt dat?

De rem zelf?kabel,...

Alvast bedankt...

Hopeloze vespa liefhebber zonder rem

Link naar reactie

Hallo,

Tis natuurlijk moeilijk te vertellen of het probleem bij de kabel of in de remtrommel zelf zit. Eerst eens proberen de achterremkabel te demonteren en teflon-spary in de gaine te spuiten, ook eens controleren of de kabel niet abnormaal stroef door de gaine loopt, dan zit er misschien een knak in de gaine of de kabel.

Als dat niet werkt zal je waarschijnlijk de remtrommel moeten openmaken (centrale moer), dan smeer je een BEETJE vet aan de exentrique die de remvoeringen naar buiten tegen de trommel duwt. smeer er zeket niet te veel vet aan want dan is de kans groot dat er vet op de binnenkant van de trommel terechtkomt waardoor de rem helemaal niet meer zal werken.

groetjes en succes

Link naar reactie

ik heb dat ook gehad op mijn pk50xl en dat was de rempedaal die helemaal vastzat, gedemonteerd maar daar viel echt niks meer mee aan te vangen, nikske kruipolie, wrikken, slaan, weken in't frietvet ;-)... nieuwke gekocht 2dehands...

Link naar reactie

ik kon hem naar beneden duwen, maar hij kwam niet meer terug

dus remmen deed hij wel, maar niet lossen...

maar in de pure zin van 'helemaal' kan je inderdaad niet remmen als de pedaal 'helemaal' vastzit ;-)

Link naar reactie

Je remschoenen zitten waarschijnlijk vastgeroest op de as waar ze opzitten.

Remtrommel opendoen, remschoenen demonteren, met fijn schuurpapier beide asjes kuisen , zilver of kopervet opsmeren en remschoenen terug plaatsen.

Probleem opgelost.

Link naar reactie

9 op 10 kans dat de scharnieras van je rempedaal wat gecorrodeerd is, waardoor hij klemt. Normaal gezien word die terug omhooggetrokken door een veer, maar als die wa gecorrodeerd is, trekt die veer nie meer hard genoeg, maar jij trapt er wel hard genoeg op!

Rempedaal losmaken onderaan het frame (3 schroeven), demonteren en verzuipen in kruipolie (WD40 bijv) en dan zo'n 800 keer met de hand heen en weer bewegen. Als dat niet helpt, een ander pedaal zoeken...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...