Ga naar inhoud
Vespaforum.be

achterlicht en stoplicht VNB


VNB7

Aanbevolen berichten

Hallo,

De Vesp rijdt ondertussen al een paar dagen zonder problemen... allé ja, zonder ernstige...

M'n achterlicht en remlicht weigeren dienst (en ja, de lampen zijn vervangen) :( Iemand in de buurt van Oostende die dien elektriek beheerst? Beloning verzekerd!!!

De claxon en het groot licht werken dan weer wel...

Groeten

Link naar reactie

merci Maurice!

Ik heb het nog eens nagekeken... Achterlamp springt nagenoeg onmiddelijk stuk. Dus de bedrading is ok. Wanneer de motor stationnair draait, brand het achterlicht héél fel. Wanneer ik een beetje gas bijgeef... patat! Lampje doorgebrand... (wanneer het achterlicht werkt, functionneert ook het remlicht)

Heeft dit alles soms te maken met het feit da m'n voorste standlicht stuk is? Ik zou het nie weten... ben (onder andere) een dikke nul in elektriek :(

De lamkes dat erin zitten zijn 6V 5W voor het achterlicht en 6V 5W voor het remlicht (met een 6V 10W geeft het remlicht absoluut niks :S) Het standlicht is een 6V 5W, maar ik heb nog nie gecontroleerd of deze evt. ook gesprongen is.

Voor 't gemak: http://www.scooterhelp.com/electrics/pages/VNB4T.125.html

Een ideetje iemand?

Dank bij voorbaat

@Maurice: indien niet opgelost mail ik je dit WE...

Link naar reactie

12 volt lamp steken helpt niet! je moet zien dat je lampje voor je standlicht brandt, anders krijgt je achterlicht teveel stroom en brand het onmiddelijk door

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik heb hetzelfde probleem met mijne VNB, achterlicht brandt zeeerr fel en springt na 20s kapot:-(

stoplicht werkt enkel als achterlicht ook werkt? normaal?

heb er een buislampje van 12V 10W in steken en springt vrij onmiddellijk!!?

WIe heeft da ook voorgehad, of wie kent een oplossing?

voltage omhoog en wattage omlaag?

groet

gert

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...