Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk125S Automatica Schakelt Raar.


Daan

Aanbevolen berichten

Hoi Fanaten,

 

Ik heb een vraag. Ik heb een Vespa 125S Automaat met het volgende probleem. Als ik deze start (Elestart of met de kickstarter) Dan start hij gewoon netjes. Loopt vervolgens netjes stationair, niet te hoog. Maar als ik schakel van 0 naar 1 (Van zijn vrij naar drive) Dan klapt de motor vooruit en valt hij uit. M.i. lag het aan de bovenste poelie (Drijvende poelie), dus deze open gehaald gereinigd. Dit omdat bij de PK50 automatica onder geen geding de variorollen vet mogen zijn. Ze moeten vrij kunnen bewegen en bij een toename aan toeren naar buiten moeten slingeren. Echter zonder resultaat bij deze 125. Voor ik een compleet blok ga open trekken, weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

 

Verder, wil ik weten of er net als bij de PK50 automatica een bougie met lange schacht in moet. ER zat nu een korte in B7HS. Ik denk dat er een B7ES in moet, maar misschien weten jullie hier wat meer over, voor er een zuiger wegsmelt. 

Link naar reactie

Foto720-SBIEBH8A.jpg

 

Waarom hij slecht schakelt weet ik inmiddels, tussen de segmenten zat een veertje. waarschijnlijk duwde deze een v.d. segmenten naar buiten. 

 

Foto540-7G36VUCJ.jpg

 

Nu de bougie nog, iemand?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...