Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Sprint Veloce


tyro13

Aanbevolen berichten

Vooreerst aan iedereen een fijn en zorgeloos 2015.

Wienwat op het forum snuistert weet dat ik op zoek ben naar een mooie rally 200.

Die liggen niet dik gezaaid...en ik heb tijd. Nu de gts 300 morgen of van t weekend weg is moet er dus iets in de plaats komen. Het is niet heel dringend maar wil toch binnen afzienbare tijd iets anders...

Hierbij is mijn oog gevallen op dit.

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/piaggio/vespa-piaggio-sprint-veloce-201149069.html

Een vespa sprint veloce met perfect gerestaureerd volgens de verkoper, aantoonbaar met foto's.

De originele motor is erbij maar er hangt nu een px200 motor onder. Deze heeft ook mijn voorkeur naar betrouwbaarheid en zeker omdat het een 200 is.

VP is 4500 met beide motors en licht onderhandelbaar. Wat vinden jullie hiervan?

Ik heb er morgen een afspraak om naar gaan te kijken...dus aankooptips zeker welkom.

Indien er iemand een mooie oldie wegdoet in perfecte staat hoor ik het graag. Voorkeur wel voor een 200 blok,en geen 125. Mag ook via pm.

Ciao

Link naar reactie

Sprint is zo'n beetje de meest geproduceerde Vespa - andere koek dan een Rally

 

Ingeschreven als 125 is voor jullie wel handig, maar in mijn ogen sjoemelen.

 

Prefect, hangt af van wat je als perfect classificeert: de puntjes op het stuur zijn niet ingekleurd, al wat aluminium zou moeten zijn (rempedaal etc.) is chroom, en er zit een raar rubber rond de handschoenenklep.

 

Aan de andere kant: Maskes heeft een zwart gerolde  :wacko:  Sprint staan met PX 200 blok voor 3450 - het is maar waar je de vis haalt, denk ik?

Link naar reactie

Opnieuw thx mr160. Tis wat hij zegt dat hij is gerestaureerd... . Zijn niet mijn woorden. En zijn restauratie zal gebeurd zijn hoe hij het ziet en niet wss om hem echt 100% origineel te maken...

Infectie hoort een handschoenkastje zelfs niet op een sprint. Maar door de batterij die al wat plaats inneemt wou hij er een handschoenkastje bij. Dus dat is zeker niet origineel maar gewoon bijgeplaatst ten gevolge de functionaliteit.

Wat betreft de prijs... Tja, tis wat er de zot wil aan geven he... Maar prijs was onderhandelbaar. (Staat ook al een tijdje te koop)

De px200 motor is voor mij persoonlijk een pluspunt naar vermogen en betrouwbaarheid toe. Een 125 zou ik niet kopen( als ik maar 1 vespa zou hebben, bij meerdere wel maar ik wil zeker een vespa die ook wat vooruitgaat en een 125 is me te flauw zeker als er dan nog eens een duozit/kind opzit) een ombouw naar 200 kan je idd als foefelen beschouwen...zeker voor de mensen die geen motorrijbewijs hebben. Maar in mijn geval met motorrijbewijs koop ik idd beter direct een 200.

Maar een px 200 koop ik liever niet aangezien mijn vrouw al een px heeft...dus veel overschot buiten een rally 200 is er niet... Vandaar mijn interesse naar deze"omgebouwde" sprint veloce.

Link naar reactie

Ohja - korte duidelijk stellingen.

 

is wat hij zegt dat hij is gerestaureerd... Zijn niet mijn woorden.

Dat staat ook in je openingspost en had ik niet anders geïnterpreteerd.

 

Maar prijs was onderhandelbaar. (Staat ook al een tijdje te koop)

Logisch, want er moet zeker 1000 euro af, in mijn ogen. Originele blok erbij is leuk, maar niets meer waard.

 

een ombouw naar 200 kan je idd als foefelen beschouwen...

Sorry, niet duidelijk genoeg. Naar mijn mening:

- een Sprint 150, die in alle referenties 150cc zal hebben, inschrijven als 125 is voor mij foefelen.

- een ombouw van een 125 naar 200 is foefelen (want; motorrijbewijs halen als je meer dan 125cc wilt rijden)

- een ombouw van een 150 naar 200 beschouw ik als upgraden :P

Link naar reactie

Eerst en vooral ik hem een motorrijbewijs hoor.

Als voor mij een 200 er direct bij is of beter nog eronder hangt is dit meegenomen. Want anders koop ik hem zeker niet. Of zou op zijn minst zeker een 177cc opsteken. Dus ik,til er zeker niet zwaar aan dat er een 200 onder zit.

1000€ teveel ...hmm als ik dat kan verkrijgen en hij is werkelijk goed gerestaureerd dan is dit een meer als faire prijs.

Die van maskes krijg ik niet te zien op de site ( heb mail gestuurd voor foto's) maar aangezien ze daar 3500 vragen voor een niet gerestaureerde ... lijkt me 3500€'aan de lage kant... Maar hoe minder hoe beter natuurlijk. Zal wel proberen t maximum eraf te krijgen.

Ivm de oude motor. Hij is draaiende, dus niets waard zou ik toch niet durven zeggen. Maar begrijp wat je bedoeld.

We zien morgen wel...

Link naar reactie

Heb contact gehad met maskes en duidelijke foto's gekregen.

Prijs was ter plaatse licht onderhandelbaar. Maar voor mij is dit toch eerder een restauratieproject.

Okay je kan ermee rijden maar niet echt mijn ding in die staat.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...