Kris013 Geplaatst: 24 april 2006 Delen Geplaatst: 24 april 2006 Weet er iemand hoeveel naalden er rond de overbrengingsas van een GS 150 zitten? Volgens mij zouden dat er 23 van 11,8*3mm moeten zijn, maar dan heb ik nog steeds een opening van minder dan 3 mm waardoor ik er geen 24e bijkrijg! Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 april 2006 Delen Geplaatst: 25 april 2006 Van de maten en het aantal naalden heb ik geen idee, maar het klopt dat er nog een lege ruimte overblijft wanneer men alle naalden monteert. Had je misschien een lek aan de oliekeringen dat je de motor moest open maken? groetjes, Pieter. Link naar reactie
Kris013 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 Pieter, Er was een lek aan de kickstartbus en was toch van plan om een revisie van het blok te doen vermits de volledige GS gerestaureerd wordt. Kris Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 25 april 2006 Delen Geplaatst: 25 april 2006 Dat kan wel zijn dat het een beetje is uitgesleten. Als je kijkt naar een versleten krukas-drijfstang naar de naaldlagers,zou je ook denken dat er ééntje van tussen is. Dat is pure slijtage. Denk wel dat dit niet normaal is dat er bijna nog eentje tussenkan. Want dan bestand de kans en die is er zeker dat de naaldlagers kunnen schuin te liggen en dan begint het spelleke. Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 april 2006 Delen Geplaatst: 25 april 2006 Als je de overbrengingsas monteert met de naaldlager, en er zit geen noemenswaardige speling op de overbrengingsas kun je alles monteren , volgens mij. De enige andere oplossing is de zitting laten uitboren en er een nieuwe bus in te persen. Maar hiermee heb ik geen ervaring, en het lijkt mij ook wat riskant. Is het niet zo dat de enige bescherming tegen een lekkage aan de kickstarterbus een feuter is? Ik heb verleden week een nieuwe feuter gestoken (de oude was volledig verdwenen) maar soms merk ik toch nog een paar oliedruppeltjes op die plaats. Link naar reactie
Kris013 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 Aan de kickstarterbus zit er aan de binnenkant van het carter nog een O-ring. Deze was versleten waardoor er olie lekte. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.