Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Px Vs Moderne Vespa Vs Lml Automatic


helmet1

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ga naar alle waarschijnlijkheid een moderne vespa aanschaffen, zodoende ik eens 'zorgeloos' kan rondrijden. Maar nu zit ik wel met het dilemma 'welke wesp/scooter' is daartoe het best geschikt?

Ik heb op het net al eens zitten zoeken naar vergelijkingstests tussen de verschillende vespamodellen, maar tot nu toe heb ik nog niets deftig gevonden.

Wat ik eventueel ook overweeg, is de aanschaf van een lml automatic. Maar ik weet niet of deze op vlak van kwaliteit kan tippen aan de vespamodellen. Heeft er iemand ervaring met deze lml? Een px overweeg ik ook wel, maar dan liefst een recente.

Link naar reactie

Heb een px gehad (die nieuwere modellen) , bolt gezapig , ideaal voor stad en 70/u wegen . Blijft natuurlijk iets meer trillen en reutelen dan een "plastiek" Vespa.

Heb een LX gehad (125cc) , bolt rustig en trillingsvrij , geen bijgeluiden , ideaal stad en 70/u wegen , 90/u gaat ook nog maar dan zit je bijna op top te rijden

Heb een GTS300 , bolt alsof je stil staat , trilt niet , accelereert voor gek , ideaal stad en 70/u en 90/u wegen , kan je zelfs nog mee op de snelweg als je wil (wie wil ? maar het kan).

 

Zou nog altijd een PX willen vanwege het relaxte rijden aka zomergevoel (samen met het uitlaatgeluid) maar zo'n GTS is echt zorgeloos rijden

Link naar reactie

Dag Marcdax,

Dank u voor de uitleg! Ben nu ook nog de optie van een 946 aan het overwegen, maar die is uitgerust met de lx-motor. Dus op vlak van prijs/kwaliteit is de gts de beste keuze.

Link naar reactie

Ik heb ondertussen ook een klein stukje met de nieuwe lml automatic gereden. Best wel een koddige ervaring want de achterrem is nu ook aan het stuur bevestigd. De pedaal zoals bij de handgeschakelde is verdwenen. Maar de lml automatic heeft mij niet overtuigd, te meer omdat de automatic minder snel accelereert dan de coventionele versie (handgeschakelde). Daarenboven zou de lml automatic nog kleine kinderziektes vertonen, wat zijn betrouwbaarheid niet ten goede komt. Dus de optie van de lml automatic laat ik voor wat ze is.

Link naar reactie

de automatic lml heeft de motor ook aan de linkerkant hangen, niet zoals de handgeschakelde versie van zowel de lml als de px. Als je dit gewoon bent zal het rijgevoel ook anders zijn en niet echt ideaal denk ik. ik rij met een handgeschakelde px. Met geluk bol ik op de gps een 80 a 81 km/h. Dit dan al zonder wind in het aangezicht.

Ik hoor geen slechte dingen meer over de LML. In het begin wel wat gehoord over de kabelboom die niet goed was maar tegenwoordig gaat er alles precies toch goed mee. Het kleuren gamma vd LML + de prijs is wel interessanter.

als je de 946 overweegt... daar kan je 2 px'en voor kopen. Zelf vind ik het een afgrijselijk lelijk ding maar ja dat is persoonlijk. De Prijs is gewoon absurd veel voor wat je krijgt. Succes nog met de zoektocht naar de ideale vesp voor je!!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...