Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk 125 S Start Pas Na 6 Maal Kicken


Ruff

Aanbevolen berichten

Sinds een week start mijn vespa pk125s pas na een 6 a 10 keer kicken.

Als ik hem in de eerste 5 min. na het rijden terug uitzet en wil starten gaat dit helemaal niet tenzij ik de bougie er is uit neem en terug in steek.

Dan is het 2 maal kicken en start hij proper zoals eerst.

De bougie heeft een mooie kleur.

 

Ik heb net ook even de carburateur bekeken en zag dat de lucht filter beschadigd is. Heeft dit ook een invloed op het starten?

 

2vn5gkn.jpg

 

Gr

 

Ruff

Link naar reactie

Die beschadiging komt waarschijnlijk van met een (te) slappe achterveer in putten te rijden. Check eens of je carbu nog mooi vertikaal staat en niet verdraaid is door het botsen van de luchtfilter tegen het chasis.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Net even naar gekeken en carbu stond nog mooi verticaal. Toch het zekere voor het onzekere genomen en de carbu eraf gehaald. Even alles gekuist en er terug opgezet.

Contact aan en kicken.. meteen in gang. Vervolgens contact afgezet daarna terug aan en kicken maar. Loopte meteen.

Als laatste even de zadel monteren naar binnen iets gaan drinken. Na de terugkomst nog is proberen en niet willen. Pas na 6 a 8 keer weer...

Gr

Ruff

Link naar reactie

Heb net even de bougiekop met bougie tegen motor gehouden en deze vonkt kleine sterretjes. Is dit normaal of moet de vonk sterker zijn?

Indien de vonk sterker moet zijn, ligt dit dan aan die ducati cdi of de statorplaat afstelling?

Gr

Ruff

Link naar reactie

Nog is carbu eraf gehaald en terug erop maar zonder resultaat. In gang gelopen en toen ik toeren minderde viel hij stil. Nog een paar keer proberen in gang te lopen maar veel te moe :P. Lukte niemeer.

Nieuwe bougie erin en 2 maal kicken en hij ging meteen.

Toerke gereden, verminderd in toeren en hij bleef draaien.

Thuiskomen vespa stil leggen en meteen weer proberen. Maar niet in gang te krijgen.

Iemand nog een idee?

 

Gr

 

Ruff

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...