Kylimo Geplaatst: 14 april 2006 Delen Geplaatst: 14 april 2006 Zijn er mensen die ooit een 24/24 op een PX 150 hebben gehad? Ik heb ondertussen een nieuwe DR 117, sito plus en een 24/24 liggen, maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe de PX rijdt met een 24/24 en voor de rest origineel. Een 20 milimeter carb voor een 150 cc cilinder is eigenlijk best wel klein vind ik. Zet ik later wel de DR er een keer op met de Sito Plus. Zijn er nog tips welke sproeiers er dan in de 24/24 moeten? Groeten Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 14 april 2006 Delen Geplaatst: 14 april 2006 begin met een 108 Link naar reactie
v_twin2 Geplaatst: 15 april 2006 Delen Geplaatst: 15 april 2006 Hallo, Ik ben hetzelfde van plan nl een DR177, Sito plus en een 24mm carburator te monteren op een PX125. Vinden jullie dat goed idee? Is die DRkit echt betrouwbaar? Makkelijk zelf te doen voor een beginnnende mekanieker? Of zijn er mensen met ervaring in deze zaken die zich kandidaat stellen om te helpen (mits vergoeding natuurlijk) ? Groeten Link naar reactie
Kylimo Geplaatst: 4 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2006 Ik heb nu een 108 sproeier in de 24/24 zitten met de originele cilinder. De PX150 rijdt op zich wel goed. Trekt goed op, rijdt volgas goed maar als ik een constante snelheid rijd (bijvoorbeeld 60 in zijn 4e versnelling) gaat de motor af en toe een beetje sputteren/stotteren. Als ik dan het gas weer een beetje open draai, is het even weg, maar bij wederom een constante snelheid komt het weer terug. Met de originel carb (20/20) had ik dit probleem niet. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen om het weg te krijgen? Voor de rest ben ik wel erg tevreden met de 24/24 op de originele cilinder. Groeten Link naar reactie
seriespeciale Geplaatst: 4 mei 2006 Delen Geplaatst: 4 mei 2006 als een vespa pruttelt bij niet-doorrijden dan is je benzinesproeier iets te groot. probeer n's een maatje kleiner ! Link naar reactie
fille Geplaatst: 4 mei 2006 Delen Geplaatst: 4 mei 2006 Waarom gooi je er niet meteen die sito plus ook onder?Is echt wel de moeite i.v.m. de originele uitlaat. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 5 mei 2006 Delen Geplaatst: 5 mei 2006 Een 108 vindt ik al klein,dit zou ik zeker niet doen in uw geval verkleinen van sproeier,of heb je liever een vastloper? Beter te groot dan te klein. Je kan eens uw ontsteking nazien en een andere bougie steken. Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 6 mei 2006 Delen Geplaatst: 6 mei 2006 gisteren op m'n sprintje (177 polini, 24/24si, sito plus, spoelkanalen en overgang carb bewerkt) de sproeier-bezetting nog aangepast, der zit nu 160/be3/130 in, en als bougie een ngk 7. en nu draait ie eindelijk goed! Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 8 mei 2006 Delen Geplaatst: 8 mei 2006 en welke maat van sproeier? Zoals ik u eens vertelde? Link naar reactie
Kylimo Geplaatst: 8 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2006 en welke maat van sproeier?Zoals ik u eens vertelde? Bedoel je mij? Ja, ik heb die 108 erin zitten, die je me eerst adviseerde en later weer te klein vindt. Groeten Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 8 mei 2006 Delen Geplaatst: 8 mei 2006 Hallo,Ik ben hetzelfde van plan nl een DR177, Sito plus en een 24mm carburator te monteren op een PX125. Vinden jullie dat goed idee? Is die DRkit echt betrouwbaar? Makkelijk zelf te doen voor een beginnnende mekanieker? Of zijn er mensen met ervaring in deze zaken die zich kandidaat stellen om te helpen (mits vergoeding natuurlijk) ? Groeten beste, de meeste kit cylinders zijn NIET betrouwbaar, en zoals je merkt zijn de prijzen zeer verschillend, de regel dat je "waar krijgt voor je geld" gaat hier zeker op, malossi is één van de betere merken, maar ook de duurste. het zelf monteren is niet zo moeilijk, toch je moet met een paar dingen rekening houden, zoals b.v. de positie van de piston, hoe monteren zonder je blok uit je frame te halen enz... enz... , vergeet eveneens je koppeling en je ontsteking niet!! succes jeansprint Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.