Ga naar inhoud
Vespaforum.be

naftekraantje px


Hayes

Aanbevolen berichten

Als je op de scoot zit, dan is kraantje naar rechts toch open, naar boven toe en naar links reserve?

Ik zat zonder nafte op weg naar het werk en wilde op reserve zetten, maar kreeg m'n px niet meer in gang. Omdat ik straks naar huis moet (liefst toch) en niet veel zin heb om hem naar dichtstste naftestation te duwen.

Is het zo of ben ik helemaal mis?? Zit op het werk dus kan niet in handleiding kijken.

Link naar reactie

Ik vrees dat je zal mogen duwen...

Als je erop zit, is normaal gezien naar links 'dicht', naar boven 'open', en naar rechts 'reserve'. En een PX met een naftemeter heeft gen reserve, alleen een 'open'

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Geachte heer,

De benzinekraan van de PX 125 heeft 2 standen: open en reserve. Als de hoofdtank leeg is kunt u de kraan een kwart slag draaien en wordt de reserve aangesproken. Mocht dit het probleem niet voor u oplossen laat dan uw dealer contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

---

Piaggio Benelux b.v.

www.piaggio.nl

NOCHTANS heb ik gsiteren eens doorgereden als de meter al op nul stond, het verklikkerlichtje brandde nog niet en heb zeker nog 15km gereden. Toen ik ging tanken zat er nog een goed laagje in. Dus volgens mezelf kan je gewoon nog 30-40 km doorrijden zonder de kraan te moeten verdraaien.

Vond het eigenlijk wel straf dat m'n vespa dealer dat niet wist.

Link naar reactie

Dat is wel heel straf, zeker als je weet dat een benzine meter tot op de millieliter correct werkt, en daarbij nog eens rekening houd met de graden van overhelling bij het nemen van een bocht en daarbij nog eens een calculatie maakt tijdens het optrekken en remmen van de soort krachten die op dat moment invloed hebben op de inhoud van de benzine tank.

Alle gekheid op een stokje, de reserve en indicatie op het stuur verschilt zowiezo van vespa tot vespa.

Zij stellen voor u eigen goed een veilig reserve in zodat je nooit zonder benzine komt te zitten mits je tijdig tankt en niet je benzine inhoud tot de limit pushed

Link naar reactie
Geachte heer,

De benzinekraan van de PX 125 heeft 2 standen: open en reserve. Als de hoofdtank leeg is kunt u de kraan een kwart slag draaien en wordt de reserve aangesproken. Mocht dit het probleem niet voor u oplossen laat dan uw dealer contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

---

Piaggio Benelux b.v.

www.piaggio.nl

Piaggio Benelux zit er een beetje naast... PX125 met benzinemeter (grofweg vanaf bouwjaar 1984 t/m nu) heeft 2 standen op de kraan. Open (naar rechts "A") en dicht (naar links "C"). PX125 zonder benzinemeter (grofweg tot bouwjaar 1984) heeft 3 standen op de benzinekraan. Dicht (naar links "C"), open (naar boven) en reserve (naar rechts "R")

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...