Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50 Uit 69 Valt Stil In Neutraal


correwijn

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

mn vespa start zeer moeilijk met de kickstart. Als de choke open staat lukt het soms wel/soms niet. In gang lopen lukt wel.

Nu als hij gestart is werkt hij al rijdend perfect. Maar vanaf ik in neutraal sta (en stil sta) hoor je de toeren minderen en valt hij stil. Regelmatig lichtjes gas blijven geven als ik stil sta...

De gasklepregelaar staat volgens mij perfect. Een halve toer meer indraaien en hij begint vanzelf in toeren te gaan.

Wat kan hiervan de reden zijn, of wat kan ik hier aan doen? Carbu staat volgens mij ook wel ok. Bougie is proper. Vorige maand toen ik hem kocht had ik dit probleem nog niet.

Mijn kennis hiervan is zelf nihil.. Daarvoor hoop ik op dit handige en coole forum wat info op te halen. 

Merci alvast!

Link naar reactie

Hallo Nero,

 

merci van de snelle reply.

Om eerlijk te zijn, geen idee. Ik heb een foto getrokken maar krijg hem hier niet op.. Het is een 'ignition' kabel die je met een klik op de bougie duwt... Geen idee of je iets met deze info bent..

Link naar reactie

Waarschijnlijk is het dan nog eentje met contacpuntenontsteking.

 

Alles wijst op een slechte ontsteking.  Begin met de bougie te vervangen en kijk zorgvuldig de bedrading na naar de hoogspanningsbobijn.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...