Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ombouw primavera125cc naar electronische ontsteking?


vespasuper

Aanbevolen berichten

Wel, als je de ontstekingsspoel ergens anders kwijt kan dan in het handschoenkastje dat een ET3 heeft wel...

En ik weet ook niet of je die zomaar op de kabelboom kan ansluiten, zal ergens wel een verschil in zitten zeker?

Link naar reactie

het gaat hier over een "belgische" primavera : eentje met 2 grote zijdeksels dus plaats is er wel genoeg .De kabelboom zal ik moeten aanpassen idd .

De vraag was eigenlijk wat ik nog allemaal nodig heb; nieuw vliegwiel,etc?

naar het schijnt heb ik hier een redelijk zeldzame primavera staan.(2 grote zijkappen)

merci op voorhand

Link naar reactie

1.Met 2 "grote" zijkappen bedoel ik dat de linkse het spiegelbeeld van de rechtse is: ik kan er niet alleen handschoenen in kwijt maar voor mijn part nog nen heleboel andere rommel.

2.nee tis gene v100 of nen elestart.

chassisnr:VMA2T 64485 in belgie eerste keer ingeschreven in 1974

3. da was helemaal mijn vraag ni; slikken jullie vrouwelijke hormonen of zo??(lol)

Link naar reactie

Wel, de ontsteking past op de motor, da's al zeker, past 't vliegwiel van een ET3 op uw krukas?

Ik weet dat er bij smallframes grotere en kleinere krukasconussen bestaan, dus moet je eerst te weten zien te komen of jouw krukas dezelfde krukas is als van een ET3, maw zit jouw vliegwiel vast met een moer met sleutelwijdte 17 of 19 mm, indien 17mm: kleine conus, indien 19mm: grote conus!

Volgende vraag is: als jij twee zij'deksels' hebt, heeft jou scooter dan ook een batterij? Zoja, is jouw electrisch schema voorzien voor gelijkstroom of wisselstroom (kan een verschil maken voor het type remlichtschakelaar bijv)? Is de jouwe 6v of 12v? Is de onsteking van een ET3 compatibel met een batterij, of moet die er dan uit? Zoja, heb je dan een spanningsregelaar nodig van een ET3, of de jouwe? of doet dit er allemaal niet toe?

De meer electrisch begaafde mensen dan ik kunnen je hiermee misschien helpen, maar ook zij weten niet wat er op jouw scooter zit, help ons eens en beetje...

Link naar reactie

Das teminste al een stukske van de puzzel: het motortje is nog onderweg vanuit Frankrijk dus ik zal nog even moeten wachten eer ik weet wat voor type het is (et3 of ni) Bij de scooter (gekocht voor 100euro ;carr zeer goede staat;motor in 1000stukkenmaar met 2 ontstekingsplaten en 2 vliegwielen;telkens 2 verschillende.

)

Naargelang dat ik hier iets mee ineen kan puzzelen dwz:als de motor geen et3 is dan ga ik proberen van die om te bouwen met de stukken die ik bij de scooter heb meegekregen.

En als da te veel problemen geeft dan zal em zo moeten rijdenMET vis -platines.

Maar volgens mij heb ik al iemand gesproken die zijn electronische onst. er zelf had opgevezen, alleen wast toen al laat op den avond en ik kan mij bij god ni meer herinneren wie da was. as ge begrijpt wa dak bedoel...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...