Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motor Loopt Maar........


Adrian

Aanbevolen berichten

Beste forum leden

Ben bezig met restauratie van een pk50S uit 82 voor de dochter

Alles zat eerst verspreid over dozen maar is ondertussen terug gemonteerd. Het lijkt terug een vespa.

Vandaag blokje er terug onder en... ..toen gebeurde dit :blink:

 

Motor >

Start enkel en alleen met de choke .

Choke moet ook blijven staan anders valt hij stil.

Bij gas geven valt hij stil

Ik neem aan carb probleem, valse lucht ? Waar vind ik een goed "uitleg" om dit aan te pakken ?

 

Electra >

Pinkers voor en achter gaan verkeerd . Pink ik links dan  gaat rechts en andersom. Vreemd omdat je niet echt iets fout kan aansluiten qua stekkers.Ik kan de bedrading voor en achter van kant verwisselen maar is toch vreemd dacht ik.

Toeter is heel stil, komt niet boven motorgeluid uit.

 

grtz ad

 

 

 

Link naar reactie

Adrian,

 

betreft de electra: je zal het toch moeten zoeken in de aansluitingen aan de pinkerdoos, die zitten waarschijnlijk verwisseld.

 

betreft de motor: kan van alles zijn, hier geldt alles nalopen, te beginnen met de carburator, kijken of de sproeiers niet verstopt zijn, zit er een vilt tussen carburator en aanzuigbuis?

 

groet, Gunther

Link naar reactie

Dus ,

stand van zaken betreft carburator

Was vuil > grondig gekuist > maar gn verschil .Bleef ergens lucht pakken.

Ik had nieuwe huls vh inlaatspruitstuk  besteld ,  omdat van de oude stuk een was afgebroken. Blijkt nu dat de ( ook nieuwe ) vilten ring niet goed past. Wat ik ook deed , het sloot niet goed af huls is  precies iets groter van binnen dan orgineel. Dan maar geprobeerd met de oude et voila. Alles werkt nu. Nog wel starten op choke maar eenmaal dat hij rijd is alles wel in orde.   Nu nog wat tegoei afstellen...

 

gaat om dit dus

http://www.sip-scootershop.com/en/products/huls+aanzuigstuk+voor+shb_17872700

 

gr adrian

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...