Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gts300Ie Storingslampje Brand Bijna Altijd !


Spike318

Aanbevolen berichten

Hallo, na wat aanpassingen aan mijn Vespa (Xenon verlichting enz,) heb ik nu toevallig na enkele dagen het volgende voor:

het lampje van Controle IE brand bijna altijd. Als ik de Vespa start gaat dit even aan, 5 seconden uit, en daarna weer aan.

 

Gisteren wat rond gereden, en toen is onderweg het lampje af en toe uitgegaan. Ik dacht aan de spanningsregelaar, maar die heb ik (denk ik toch) gecontroleerd. Spanning op batterij gemeten is 12.45V bij stilstand. Met de Vespa gestart en toeren gemaakt bleef de spanning altijd rond de 14 volt hangen, dus denk ik wel dat dit goed zit.

 

Ik heb bij starten bij lage temperaturen ook geregeld voor dqt dat lampje aangaat en na enkele tijd uitgaat, maar dat is de Lambda sonde.
Bij de huidige temperaturen heb ik daar geen last van, enkel als de temperatuur onder de 5 graden zit. 

 

Iemand nog suggesties om verder te onderzoeken ?

Link naar reactie

Heb hetzelfde voorgehad bij een klant, nog geen oplossing gekregen uit Italie.  Zou volgens mij iets te maken hebben met de regulator, aan de pc gehangen en deze zegt dat de laadstroom te hoog is, nml 23.9v. Bij nameten blijkt dit niet echt te kloppen en is de laadstroom binnen de normen. Ook is er sprake van een onregelmatige en soms hoge ralenti. Weet dat de GTS300 hier wel eens last van had, maar nog niet tegengekomen op een GTS125.

Sara

Link naar reactie

Tja het is iets raars, gisteren nog wat testen gedaan, alles van de xenon's afgekoppeld, maar dit heeft er dus niks mee te maken. Want lampje blijft hardnekkig branden. Een toerke gaan doen en na een tijdje lampje uitgegaan en na een 20 min terug aan ?  De spanning heb ik ook al eens nagematen. 12.45volt bij stilstand van Vespa bij draaiende motor 14.5V max bij lage en hoge toeren. We zoeken verder !

 

Link naar reactie

Bon,in de veronderstelling dat uwe elentriek en componenten in orde zijn,,,zou het dan niet aangeraden zijn om uwe ECU eens te laten uitlezen,,misschien zit er echt wel ergens een storing op,,,en als ge uw Lambda sonde vernoemd,die het ECU lampje triggert,,,deze hoeft volgens mij niet pérsé defect te zijn,,,misschien hebt ge wel een slechte ontbranding ( slechte aanzuig,compressie,timing,,,,????),,ik noem maar iets.

 

CHEERS

Link naar reactie

Best eens langs je dealer gaan en aan de pc hangen, laten uitlezen. 'Tis niet omdat het aan en uit gaat dat er géén probleem is. Wat wél een probleem is; ik weet niet hoe oud je vespa is, maar als je verder doet op deze wijze en je hebt straks brokken > je garantie is dan ook naar de vaantjes.

Handleiding is op dit punt héél duidelijk, kort en bondig: geel waarschuwingslampje brand = motor stilleggen en dealer contacteren

 

Mvg, Luciano

Link naar reactie
  • 7 maanden later...
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...