Spike318 Geplaatst: 14 april 2014 Delen Geplaatst: 14 april 2014 Hallo, na wat aanpassingen aan mijn Vespa (Xenon verlichting enz,) heb ik nu toevallig na enkele dagen het volgende voor: het lampje van Controle IE brand bijna altijd. Als ik de Vespa start gaat dit even aan, 5 seconden uit, en daarna weer aan. Gisteren wat rond gereden, en toen is onderweg het lampje af en toe uitgegaan. Ik dacht aan de spanningsregelaar, maar die heb ik (denk ik toch) gecontroleerd. Spanning op batterij gemeten is 12.45V bij stilstand. Met de Vespa gestart en toeren gemaakt bleef de spanning altijd rond de 14 volt hangen, dus denk ik wel dat dit goed zit. Ik heb bij starten bij lage temperaturen ook geregeld voor dqt dat lampje aangaat en na enkele tijd uitgaat, maar dat is de Lambda sonde.Bij de huidige temperaturen heb ik daar geen last van, enkel als de temperatuur onder de 5 graden zit. Iemand nog suggesties om verder te onderzoeken ? Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 14 april 2014 Delen Geplaatst: 14 april 2014 Heb hetzelfde voorgehad bij een klant, nog geen oplossing gekregen uit Italie. Zou volgens mij iets te maken hebben met de regulator, aan de pc gehangen en deze zegt dat de laadstroom te hoog is, nml 23.9v. Bij nameten blijkt dit niet echt te kloppen en is de laadstroom binnen de normen. Ook is er sprake van een onregelmatige en soms hoge ralenti. Weet dat de GTS300 hier wel eens last van had, maar nog niet tegengekomen op een GTS125. Sara Link naar reactie
Spike318 Geplaatst: 16 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2014 Tja het is iets raars, gisteren nog wat testen gedaan, alles van de xenon's afgekoppeld, maar dit heeft er dus niks mee te maken. Want lampje blijft hardnekkig branden. Een toerke gaan doen en na een tijdje lampje uitgegaan en na een 20 min terug aan ? De spanning heb ik ook al eens nagematen. 12.45volt bij stilstand van Vespa bij draaiende motor 14.5V max bij lage en hoge toeren. We zoeken verder ! Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 16 april 2014 Delen Geplaatst: 16 april 2014 Bon,in de veronderstelling dat uwe elentriek en componenten in orde zijn,,,zou het dan niet aangeraden zijn om uwe ECU eens te laten uitlezen,,misschien zit er echt wel ergens een storing op,,,en als ge uw Lambda sonde vernoemd,die het ECU lampje triggert,,,deze hoeft volgens mij niet pérsé defect te zijn,,,misschien hebt ge wel een slechte ontbranding ( slechte aanzuig,compressie,timing,,,,????),,ik noem maar iets. CHEERS Link naar reactie
Spike318 Geplaatst: 17 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2014 Gisteren 100km gereden en lamp is een half uur uitgegaan, maar na terug starten terug aan ? Link naar reactie
fico luciano Geplaatst: 18 april 2014 Delen Geplaatst: 18 april 2014 Best eens langs je dealer gaan en aan de pc hangen, laten uitlezen. 'Tis niet omdat het aan en uit gaat dat er géén probleem is. Wat wél een probleem is; ik weet niet hoe oud je vespa is, maar als je verder doet op deze wijze en je hebt straks brokken > je garantie is dan ook naar de vaantjes. Handleiding is op dit punt héél duidelijk, kort en bondig: geel waarschuwingslampje brand = motor stilleggen en dealer contacteren Mvg, Luciano Link naar reactie
Robing Geplaatst: 13 december 2014 Delen Geplaatst: 13 december 2014 En toen was in alle stilte alles opgelost, en zijn wij nikske wijzer geworden, waar voor dank. Link naar reactie
vicdubois Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Halo mannen, heb dat ook gehad bij mijne vorige, lampje had zelfde kuren... erna ging altijd mijn koplamp kapot, ne kameraad van mij heeft ne nieuwe regulateur gezet , heeft even gereden en dan bleef precies het gas hangen en dan... niks meer. Raadsels... grtz vic Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.