Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kost rijbewijs halen


wannes

Aanbevolen berichten

385 euro voor zes uur les bij rijschool sanderus! Dit is het minimum. Nadien krijg je je voorlopig rijbewijs en kan je een jaar "oefenen" en dan examen afleggen. Sommige maneuvers zijn best wel lastig! Wat het eigenlijke examen zelf kost weet ik niet precies van buiten even checken op de site van het examencentrum. Groet, iwan

Link naar reactie

Beste,

Ik heb mij rijbewijs behaald op één week voor ongeveer (als ik me goed herinner) 600euro.

8 uur les en direct (met moto van de rijschool) het examen. Dit lijkt me de beste oplossing als je het kan betalen atuurlijk. Met dit systeem heb je dan ook geen probleem om met die L te rijden. (niet na 10 in de weekends, geen passagier meenemen,...)

AH Heuvelpoort te Gent. Ik ben er nog altijd tevreden over. Ik heb mijn exemen in de regen op een winterdag afgelegd en was meteen geslaagd,

Groeten,

Conrad

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ik heb mijn rijbewijs ook met AH in Gent gehaald, 350 euro voor zes uur, en dan een jaarke rondrijden en dan heb ik met mijn eigen moto mijn rijbewijs gedaan. Dat je in het weekend na 22u niet mag rijden moet je er dan wel bijpakken, maar wie na 22u weggaat in het weekend drinkt meestal toch wel alcohol dus pak dan de fiets ;-))

Link naar reactie

Geen rekening mee gehouden dat ge na 10h niet meer moogt rijden en in het weekend ook niet (zoals bij mijn rijbewijs B indertijd). Dzu toch.

Dus als ik het goed begrijp kan dat volledig terugbetaald worden, zou niet slecht zijn. Eigenlijk wel raar want het heeft volledig niets met mijn beroep te maken. Buiten dan het feit dat ik er naartoe rijdt.

Link naar reactie

Als je er natuurlijk niet in 1 keer door bent kost het al direct een kleine 150 euro meer... Dus in A.H. met luxepakket wordt dit 125 (voorschot) + 595 (8 uur les) + 150 (4 uur extra les om examenparcours te verkennen)+ 150 ( kost 2 de poging examen met moto van de rijschool)= 1020 euro!!!!!! Nogal veel geld als je rekent dat dit telkens door 1 begeleider voor 2 a 3 man/vrouw wordt uitgevoerd... Ik ben in ieder geval al zwaar ontgoocheld over de kostprijs (niet over de lessen en...). Besluit is: doe het op de goedkoopste manier (zes uren les en dan 1 jaar met "L" rijden (als je daar geduld voor hebt ten minste. Greetz!

Link naar reactie

Ja maar 't probleem is dat ik zelf gene moto heb en ik denk dat een GTS250 niet zwaar genoeg is om uw examen mee af te leggen (ik dacht minimaal 34kW). Ons vader heeft wel ne 650cc moto, ma kga nu niet vragen om elke keer diene moto te gebruiken om daaraan gewoon te geraken... en dan daarmee mijn examen af te leggen, dus ja ... Vandaag nog een winkel binnengestapt en ik ben er echt nog niet uit of het een GT125 of GTS250 gaat worden ... pffff moeilijk

Link naar reactie

Steek je eigelijk iets op van die oefeningen van dat parcours,of is da redelijk nutteloos? Ben van plan om mijn rijbewijs te gaan halen maar vermits ik toch maar een 125cc heb is dat momenteel alleen nuttig als je er effectief iets van opsteekt(natuurlijk ook handig voor int buitenland en investering in de toekomst).

T' is natuurlijk een brok geld maar het zal er niet goedkoper op worden in de toekomst...

Link naar reactie

wannes, 't 25 kw of 34 pk, niet 34 kw ;-)

en uw examenmoto moet minstens 20 kw hebben dacht ik, ik had er een in de tijd die 24 kw op papier had :-) ne cagiva river, 500 denk ik

vespone: ge leert er wel iets , maar hoeveel hangt af in de mate dat ge ervoor al hebt gereden, maar 't is een compleet ander stuurgedrag dan een vespa he (meestal gebruiken ze een savage-chopper, of ne cb500, of zo ne bmw-funduro ). Ze leren u wel wat essentiele technieken , die ge mogelijks al jaren niet of verkeerd doet, onder andere het 'ge kijkt naar waar ge rijdt'-principe wordt der ingehamerd (bij AH). Ook uw lichaam leren gebruiken (of voor sommigen, niet gebruiken) is er een deel van .

maar het grootste deel leert ge op de baan, en het spreekwoord zegt dat elke motard toch ne keer moet vallen, so ...;-)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb net mijn A behaald.

Kostprijs : 812 euro (examen + rijbewijs zélf incl.)

Omdat ik nog geen motor heb, heb ik in 2 weken : 8 uur les, 2 uur stage, 1 uur les vlak voor het examen, de examenbegeleiding (dus examen met motor van de rijschool), het examen zélf (35 euro) en het rijbewijs zélf (11 euro) betaald.

Het kan zeker goedkoper, maar dan moet je met je eigen motor met een L wat ervaring opdoen na de verplichte min. 6 uur les.

Als je dan ook met je eigen motor examen aflegt, is het nog minder.

Veel succes in ieder geval.

Link naar reactie

Dit alles natuurlijk als je slaagt van de eerste keer...

Heb al verhalen gehoord (vooral in Gent), van mensen die zélfs een paar keer moeten proberen.

Denk dat de stress hen vooral parten speelt.

Ik had 15 jaar geleden al eens 5 uur (toen het minimum) gevolgd, en dan met mijn PX200 een jaar rondgereden. Nooit examen gedaan omdat ik mijn stoplicht niet kon doen werken.

Nu dus alles opnieuw (zelfs theorie, jaja...)

Link naar reactie

Heb eens op afrit 9 gezien, ne gast dieje voor den 11de keer of zo zijnen theorie ging

doen. 'k Herinner mij nog dat er een vraag was:

U rijdt met de wagen en ziet dat u een vriend passeert. Wat doet u?

A. U claxonneert.

B. U wuift hem na

C. U stopt meteen stapt uit en begroet hem

D. U rijdt gewoon door

Dieje gast: ah ja, ik claxonneer ekkik hé, ge moet toch eerlijk antwoorden en da zoukik doen.

tsk tsk tsk.

En dat was zo'n 5-tal jaar geleden da'k da gezien had op tv, vraag me af of dat gevaar momenteel ook deel uitmaakt van het verkeer

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...