Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespatronic Gs 150


pete

Aanbevolen berichten

Dag mensen,

heb een vespatronic op mijn gs 150 (vs3) gezet.  Een beetje op goed geluk, heb gebruik gemaakt van de originele kabelboom, het contactslot is van een ouder model, bijgeleverd schema van een vs2 enz.

Op het schema staat een kill switch, heb deze proberen integreren in het contactslot.

Alles werkt bij testen (voor zover ik met mijn beperkte kennis kan zien dan toch), maar op het ogenblik dat ik het contactslot in het stuur zet (en dit dus massa maakt), is de pret over, de motor blijft draaien, maar remlicht en andere lichten krijgen geen spanning meer.

Het zal waarschijnlijk wel iets simpel zijn, maar ik vind het niet, iemand een idee?

Dank bij voorbaat, mvg pete.

Link naar reactie

Volgens mij is er maar 1 mogelijkheid om met behoud van de originele onderdelen (contactslot en lichtschakelaar) een kills witch te maken.

 

Sluit je kill switch draden aan op de parkeerlichtstand (eerste stand van links) .  Ik dacht op 4 en 7 maar meet dit eerst uit met een ohm meter.

 

De rest van je bedrading verbind je rechtstreeks door naar je lichtschakelaar (hoofdverlichting en claxon) en naar je parkeerlicht. Het nadeel is dat je licht constant gaat branden (je kan wel switchen tussen dim-of groot licht).  

 

Deze oplossing werkt perfect en je kan de motor uitzetten (en sleutel verwijderen) door hem volledig links te draaien, op alle andere standen (buiten stand 4) gaat de motor blijven draaien.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...