Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bougie/gasmengsel Controle


Bartcri

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een kleine technische vraag. 

Ik heb een GTS125 carburateur.

 

Ik heb een malossi filter element in het luchtfilterhuis zitten en ik heb een leovince granturismo uitlaat geplaatst.

Luchtfilterelement en uitlaat zijn "gts125 carburateur proof".

 

De scooter voelt even goed aan als ervoor, maar nu met de meerwaarde dat de uitlaat duurzamer is van bouwkwaliteit. (Met een klein windscherm en gps en al de santaboetiek, best een leuke scooter!)

 

Nu, ik begrijp dat ik het "benzine/lucht" mengsel heb beïnvloed doordat de luchtweerstanden zijn veranderd. 

Met een te arm benzinemengsel rijden is niet goed!

 

Dus bij controle van de bougie moet die een mooie, "koffie met melkkleur" hebben, wat momenteel wel het geval is

 

Nu mijn vraag: kan een "koffie met melkkleur" bougie terug wit of bleker uitslaan, of moet ik een nieuwe bougie steken als ik wil weten of mijn gasmengsel te weinig benzine bevat?

 

Alvast bedankt op voorhand! 

 

Bart

 

 

 

 

Link naar reactie

Een bougie kan weldegelijk een andere kleur krijgen, maar het is een cummulatief proces en dan zal je tochwel een langere rit moeten maken en bovendien is de winter niet het beste moment om de kleur van je bougie te bepalen, want het heeft ook zowel met het mengsel als met de temperatuur in de motor te maken. En in de winter wil je wel eens choken. = rijker mengsel

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...