Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Misa Gl150 1960


Zoef

Aanbevolen berichten

Ziet er goed uit!

 

Hopelijk heb je de losse tandwielen van de versnellingen gemarkeerd op 1 zijde,  je die immers maar op 1 manier goed monteren.

 

Kijk ook de "pignon elastique" na. Daar zitten veertjes in die mogelijk gebroken zijn. Eerst goed reinigen met garagereiniger (tussen de plaatjes laten lopen) en nadien eens goed rammelen. Als je losse onderdelen hoort binnenin moet je deze ook reviseren.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Thanks nero!

 

De tandwielen heb ik mooi weggelegd in juiste volgorde en direct terug gemonteerd zodat ik de volgorde niet vergat  :)

De pignon elastique was nog goed maar heb ook ineens de veertjes vervangen nu het blok toch open was..

Van de verdere montage van het blok heb ik helaas geen foto's meer (bij gebrek aan zin om elke keer de camera te nemen als ik bezig was)

Sinds vorige week alles kabels vervangen en de elektriciteit en gisteren men eerste testrit gemaakt, liep zeer mooi!

Enkel als ik van neutraal naar eerste schakel schokt hij een beetje, ook als hij in 1ste staat en ik ontkoppel voel je dat de Vespa nog een klein beetje vooruit gaat... Is dit een teken dat de kabel strakker gespannen moet worden omdat hij niet volledig ontkoppelt (de eerst 2cm van mijn koppelingshendel grijpt de koppeling nog wel niet in..? 

 

Grtn Zoef 

Link naar reactie

Hey mannen,ben zelf het blokje van mijn NVA2T 125 uiteen aan het halen. Voorlopig lukt het me allemaal nog. hoe verwijder je best de oliekeerring van de krukas uit de rechter carterheft. het kogellager zit er nog in.grtn guzzigi

Als dat hetzelfde is als mijn blok eerst de kogellager verwijderen (carter beetje warm maken).

En dan kan je langst de zijde van het kogellager de keerring verwijderen

Grtn zoef

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...