Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stuur Buizen Vba


Rudi160GS

Aanbevolen berichten

Is het nodig om de stuurbuizen van vet te voorzien voor men deze terug in de stuurkop (lamp) steekt?

En zit er tussen het schakel handvat en de stuurkop normaal nog een ring (rondel), (tussen het alu gedeelte en het gelakte gedeelte)

Link naar reactie

Hoi Nero,

Bedankt voor je reply, ja hoor ik bedoelde de gas- en versnellingshendel, om verwarring te voorkomen met de hendeltjes (stiletto's).

Ik dacht het wel dat er vet aan moest want bij demontage waren ze ook al erg vettig ;) .

Het is mijn allereerste Vespa die ik ooit gekocht heb, een 150 VBA uit1960, die ik aan het restaureren ben, Volledige carossorie zelf uitgedeukt en opnieuw van de originele kleur voorzien, enkel blinkt zij nu nog meer dan toen ze nieuw uit de fabriek kwam. (ik heb toch voor een vernislaag gekozen)

 

Op de oude exploded vieuws staat volgens mij ook een ring tussen schakelhendel en stuurkop, enig idee welke maat je daar tussen mag steken en waar vind je die teflonringen, trouwens in de koplamp opening zitten er ook een soort plastiek (teflon?) ringen net voor die ring met dat haakje.

Link naar reactie

Heb de brokken ooit uit een vba of vnb1- stuur gehaald, de breedte was ongeveer 3mm en de diameter iets groter dan de diameter van de versnellingshendel. (zit daar trouwens geen rollager in? ).

 

Het zal wat zoeken worden om de juiste maat te vinden,  eventueel hier: http://www.alibaba.com/showroom/teflon-ring.html , maar dan heb je er wel 1000 in één maal.   :unsure:

Eventueel kan je ze laten draaien of van een socarex-buis van de juiste diameter een schijfje afhalen (is wel geen teflon maar zal ook wel voldoen).  

 

Succes!

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Lang geleden dat ik nog op het forum geweest ben, druk, druk, druk.

Ik heb ondertussen de verloren gewaande zeer dunne ring die op de stuurbuis zit waar deze de stuurkop raakt teruggevonden, deze zat namelijk door het vele oude vet op een andere ring gekleeft, bij toeval zag ik hem eropzitten. en heb ik hem op zijn vertrouwde plaats terug geplaatst. Het is dus een hele dunne stalen rondell die er tussen moet zitten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...