olivier gl 150 Geplaatst: 23 augustus 2013 Delen Geplaatst: 23 augustus 2013 Hallo ik heb enkele vraagjes waarover ik niet duidelijkheid vind, ik rijd met een vespa gl 150 en rijd op een oliemengsel van 5% sommigen zeggen dat dit teveel is klopt dit? Vandaag beweerde er ook iemand aan mij dat als ik mijn carburator van 20/17 zou vervangen door een 20/20 mijn wesp er ook vlotter door gaan rijden zonder dat dit kwaad kan voor mijn motor, zou dat kloppen? En als laatste hoe komt het dat mijn wesp maar 3 versnellingen heeft? Groetjes ollie! Link naar reactie
pete Geplaatst: 24 augustus 2013 Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 Als het een belgische gl is, volstaat 2%. Als het een gl uit bv Nederland is, zal het 5% zijn. Je kan die herkennen aan het kleine deurtje in het frame met daarachter de benzinekraan.j Link naar reactie
olivier gl 150 Geplaatst: 24 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 Het is een Italiaanse want ik heb hem gekocht via italianen en de verzekeringskaartjes ( zo van die plastieken hangertjes aan de binnenkant van mijn voorschild) hangen er nog aan van in de jaren 70 dat hij verzekerd was en tax betaald heeft in Italië. Link naar reactie
pete Geplaatst: 24 augustus 2013 Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 Dan zal het 2% zijn, oa hier http://www.rollerladen.com/de/Fahrgestellnummern.html kan je bouwjaar ed zien om 100% zeker te zijn. Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 augustus 2013 Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 Als het een wide frame is (met deksel onder het zadel) is 4% olie voldoende, een largeframe vraagt 2% olie. Als je motor en uitlaat origineel zijn zou ik de 20/17 behouden. Groetjes, nero. Link naar reactie
olivier gl 150 Geplaatst: 24 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 merci voor de uitleg, het is een largeframe dus zal ik best gaan naar een 2% oliemengsel maar is dit dan niet meer gevaarlijker om een warmte loper te bekomen? groetjes ollie Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.