Ga naar inhoud
Vespaforum.be

positie CDI in primavera ET3 / lichtschakelaar aansluitingen


Thomassker

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het in ere herstellen van een primavera ET3; deze is gerestaureerd als een gewone primavera, met een puntontsteking op een ET3 motor. Zonde!

Een originele ET3 ontsteking heb ik intussen op de kop kunnen tikken. Volgens het scooterhelp schema levert een ET3 motor 6V, waardoor een regulator niet nodig is. Wat me echter niet duidelijk is, is de positie van de CDI.

Op de meeste motoren staat deze ter hoogte van de achterschokdemper gemonteerd. Op enkele foto's zie ik echter montage in het handschoenbakje (linkerbil), waar ook 2 gaten voorzien zijn voor de vasthechting en een 3de gat voor de voeding van de kabels. Wel vind ik het dan raar hoe de bougiekabel van de ene kant van het frame naar de andere wordt geleid (?).

Kan iemand me uitsluitsel geven over de correcte montage, eventueel met foto's van het handschoenbakje en onder het zadel?

Link naar reactie

Deze heb je nodig:

http://www.sip-scootershop.com/en/products/bracket+sip+electronic+unit+_15880600

http://www.sip-scootershop.com/en/products/electronic+unit+for+vespa+_85003000

verder nog ne langere bougiekabel, en deze moet geklemt worden ter hoogte van de motorophanging

Link naar reactie

Als ge al "zover bent", dan snap ik echt niet dat ge vragen hebt over de positie, want je kan dat maar op 1 manier bevestigen.

Kabel paseert onderaan de motor via deze bevestiging:

http://www.digabrielericambi.it/61-marmitte?orderby=name&orderway=desc

Link naar reactie

Merci Bart, ik vroeg me al af waarvoor dat extra gat diende. Nu is het me duidelijk!

Volgend probleem: met het vervangen van de kabelboom heb ik nu andere aansluitingen aan de "light switch" dan voorheen. Daarom vraag ik hulp.

diagram: http://www.scooterhelp.com/electrics/wiring/VMB1T.pdf

De switch die ik heb:

idgp.th.jpg

Zoals je ziet zijn er 2 schakelaars aanwezig: 1 voor high beam/low beam (rechts boven), en de andere met de 3 gewoonlijke standen (lichten uit/pilot light aan/alles aan). Ik heb volgende kabels al een plaats gegeven:

gch8.th.jpg

7 = paars (high beam headlight)

6 = bruin (low beam headlight)

4 = daar waar de toeter contact maakt; plaats ik hier de dubbele rode of de witte die van de toeter komt?

Waar geef ik de dubbele gele/roze kabel een plaats (afkomstig van achterlicht/klein licht vooraan)? Waarschijnlijk ergens op 3-5-9-2 (schakelaar), maar waar precies? Als je de schakelaar langs achter bekijkt (zoals op de 2de foto) zouden alle lichten gedoofd moeten zijn indien de schakelaar in de linkse positie staat (dan wordt contact gemaakt met 3 en 9).

Waar laat ik de massa toekomen? En waar dan de andere kabel van de toeter?

Moest iemand met een ET3 een foto kunnen maken, zou dat super zijn, maar ik denk niet dat die dezelfde schakelaar heeft (deze is van een GL/Sprint).

Link naar reactie
  • 4 weken later...

intussen is alles uitgeklaard, nu zit ik enkel nog met het probleem van een verkeerde remlichtschakelaar. Ik heb een "sluiter" en zoek een "opener". Als iemand me hieraan nog vóór zaterdag kan helpen, zou dat fijn zijn!

Zo eentje dus: http://www.sip-scootershop.com/en/products/brake+light+switch+for+vespa+_18188100

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...