Smurf Geplaatst: 28 april 2013 Delen Geplaatst: 28 april 2013 Ja je hebt gelijk, dat zal wel geen probleem zijn :-) Maar wel jammer dat het dan een 2-takt motor is. En die heeft maar 4,8 kW vermogen. Hoe snel kan hij dan rijden? Of heeft dat niets met het vermogen te maken?En hoe doe je dat dan om te tanken met zo'n 2-takt motor? Prijs van € 3595 is de prijs voor een PX 125 cc bouwjaar 2013, klopt dat dan? Veel vragen hé, I know, maar ik wil me wel goed informeren nu. Ik wil dat het in orde komt... Nogmaals bedankt voor de vele reacties! Bij wie haal jij die prijzen? Of wil/kan je hier op niet antwoorden? Een Vespa PX 125 met 10% korting = 3.298,50 Euro Topsnelheid van zo'n originele PX 125 ligt rond de 80 Km/h Om te tanken ga je gewoon naar de pomp en vul de brandstoftank met loodvrije benzine, de tweetakt olie vul je in een afzonderlijk reservoir. De mengeling van brandstof en olie gebeurt automatisch. Veel succes !! Link naar reactie
Zotte doze Geplaatst: 28 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2013 Hey Smurf, Ik wil hen toch nog de kans geven om het uit te leggen/goed te maken. Ik wil hen daarom (nog) niet zwartmaken. Ik zal hen vragen om de Vespa LX 125 van bouwjaar 2010 te verkopen voor 3000 euro, denk je dat dat een redelijke prijs is? Als ze me die extra korting geven omdat ze me eigenlijk om de tuin geleid hebben, dan kan ik gewoon met mijn Vespa blijven rijden en dan heb ik ook de miserie niet van wisselen nummerplaat. En als ik hem ooit wil verkopen dan is hij eigenlijk nieuw vanaf de dag van mijn aankoop he, dus april 2013? Want hij heeft enkel maar in de toonzaal gestaan en nog nooit gereden. Of wordt dan ook naar het bouwjaar gekeken? Denken jullie dat dat een verstandige oplossing is? Want zo slecht zal die motor ook wel niet zijn zeker? Die motor van 2010 is toch ook een 4-takt denk ik? En zijn er nog andere belangrijke verschillen met de Vespa-modellen van 2013? Grtz Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 28 april 2013 Delen Geplaatst: 28 april 2013 Da's iets voor de economische inspectie,mijn gedacht! Link naar reactie
Zotte doze Geplaatst: 28 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2013 En wie is dat dan? :-) Link naar reactie
fico luciano Geplaatst: 28 april 2013 Delen Geplaatst: 28 april 2013 http://economie.fgov.be/nl/ zoals hierboven al aangehaald, heb je rechtsbijstand in je polis, informeer je bij je makelaar en zoja, maak er gebruik van. Maak voor jezelf de beslissing hoever je wil gaan, wil je een deal of wil je het onderste uit de kan... Als je vindt dat je te erg schade hebt geleden door de huidige situatie ( de misleiding ) moet je je been stijf houden, hem inwisselen voor een model 2013 mits correctie naar de prijs v een model 2013. Dan moet je er natuurlijk inderdaad tijd voor vrij maken én hem (de vespa) niet gebruiken, anders ga je er een aantal kilometers opzetten en krijg je gegarandeerd minwaarde aan je broek. En als je de link gebruikt kom je bij economische zaken en de regeltjes, komma's en puntjes. Vergeet niet dat als je hen inschakelt dat er dan volgens mij haast geen weg trg is. Mvg, Luciano Link naar reactie
Zotte doze Geplaatst: 28 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2013 Thanks Luciano. Ik ga het bekijken! Maar ondertussen hou ik ook nog het andere alternatief open, dat van die 3000 euro. Denken jullie dat dat een redelijke prijs is voor een Vespa LX 125 van bouwjaar 2010 of moet ik nog minder vragen? Link naar reactie
thcerb Geplaatst: 28 april 2013 Delen Geplaatst: 28 april 2013 als ge het zo geregeld krijgt (voor 3000) zou ik het zo laten. Ik heb voor de mijne (ook 3 jaar te oud) 3500 betaald inclusief rekske vanachter gemonteerd en 2 helmen Link naar reactie
Zotte doze Geplaatst: 28 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2013 Zal het zo proberen regelen. Stel dat het me lukt, wat krijg je dan nog allemaal mee bij de Vespa? 2 sleutels, een gebruiksaanwijzing, nog iets? Thanks allemaal en duimen hé voor morgen Link naar reactie
lacetke Geplaatst: 29 april 2013 Delen Geplaatst: 29 april 2013 Ge hebt hem toch al zei je, dan heb je toch alles al mee gekregen? Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 30 april 2013 Delen Geplaatst: 30 april 2013 Al nieuws ondertussen? Link naar reactie
Smurf Geplaatst: 30 april 2013 Delen Geplaatst: 30 april 2013 Ben ook benieuwd naar het vervolg.. Link naar reactie
Zotte doze Geplaatst: 1 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2013 Hey hey! Het is gelukt! Ik heb het kunnen regelen! Vandaag al mooie rit gemaakt :-) En zo is alles snel vergeten natuurlijk... Ik vind het nu niet meer zo erg dat het een ouder model is. Ik had echt geen zin om nog 4 weken te wachten. Lacetke, ja idd ik had hem al maar ik wilde weten of ik alles meegekregen heb. 'k Dacht 'k ga eens op het gemak rijden vandaag om het wat te leren. En niet meer dan 50 per uur. Maar voor je het weet zit je op een baan waar je 70 moet hé. Dat was toch wat wennen :s Want er was veel wind. Maar 'k zal veel oefenen zodat ik wat zekerder word :-) Grtz Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 1 mei 2013 Delen Geplaatst: 1 mei 2013 Allé vooruit, das goed nieuws! Veel plezier ermee! Link naar reactie
fico luciano Geplaatst: 1 mei 2013 Delen Geplaatst: 1 mei 2013 Maar voor je het weet zit je op een baan waar je 70 moet hé. Dat was toch wat wennen :s Want er was veel wind. Maar 'k zal veel oefenen zodat ik wat zekerder word :-) Grtz Opmerking; 'tis niet omdat er een bord van '70' staat dat je 70 moet rijden hé, die 70 staat voor de maximum toegelaten snelheid en bij mijn weten is er enkel op de autosnelweg een minimum en max - snelheid bepaald. Is wel naast het topic,vlgns mij echter denkt iedereen precies alleen maar aan gas geven en vlammen, rondbollen kan precies ni meer. Dus als jij 50 wil aanhouden kan dat perfect. Mvg, luciano Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 2 mei 2013 Delen Geplaatst: 2 mei 2013 Misschien is het toch beter voor uw eigen veiligheid om het verkeer te volgen. Ik zou het persoonlijk niet erg aangenaam vinden als er constant auto's langs mij door zoeven of erger: erg kort op mijn achterwiel gaan rijden. Mijn mening hoor, ieder zijn zin natuurlijk. Link naar reactie
thcerb Geplaatst: 2 mei 2013 Delen Geplaatst: 2 mei 2013 er is misschien geen minimumsnelheid, maar ge moogt wel niet abnormaal traag rijden en het verkeer ophouden. Op een baan van 90 60km/u rijden bijvoorbeeld. Al genoeg meegemaakt met ouw knarren Link naar reactie
Zotte doze Geplaatst: 2 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2013 Zal in het begin die banen vermijden zodat ik toch op mijn gemak kan leren rijden. Vind het ook beetje gevaarlijk als ik trager zou rijden dan de rest. Er zijn altijd auto's die dan voorbij willen steken. Link naar reactie
fico luciano Geplaatst: 2 mei 2013 Delen Geplaatst: 2 mei 2013 @thcerb: als oude knar ) volg ik ook de 'flow' van het verkeer en klopt wel wat je zegt, in mijn reactie had ik enkel de limieten van 50 en 70 in gedachte. Maar tja, als tweewieler moet je steeds en overal ogen hebben hé ook al volg je de 'flow'. Dan nog het feit dat zowat elke chauffeur sowieso dat scooterke voorbij wil ook al rij je net even snel. Dat je ze aan de stoplichten enkel nog je achterlicht schowt is nog steeds lol. Maar we wijken af van topic. Maar in elk geval, @zotte doze rij nog vele veilige km en doe ni te zotte oep de baane ;-) Mvg, Luciano Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.