Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Conversie van 10" naar 8"


Rudi160GS

Aanbevolen berichten

  • Ik heb een PX motor aangekocht die ik onder mijn VBA uit 1960 wil monteren, nu is mijn vraag of je ook een conversie andersom kan doen van 10" naar 8" en wat je daar allemaal voor moet doen. Is dat doenbaar of... pfff
  • Kan je een 6V claxon ook blijven gebruiken bij een 12V ontsteking (door bv ergens een weerstand of iets dergelijks tussen te plaatsen)?
  • Graag zou ik ook de originele lichtschakelaar blijven gebruiken, is dat mogelijk (mits e.v. aanpassingen) Ik vindt nl.die originele schakelaars de mooiste die vespa ooit gebruikt heeft.
  • Kan ik mijn huidige (nog nieuwe) kabelboom blijven gebruiken?

Tnx,

Rudi

Link naar reactie

nope 8" vanachter velg van super steken en koppeling aanpassen is origineler. ge kunt uw 6 Volt behouden, maar daar gaat een raar geluid uitkomen (heb ik ook gedaan), de schakelaars, ook remcontact, heeft met maak of breek contact te maken. je remcontact is snel veranderd. je schakelaar kan je eventueel behouden maar je zal even moeten uitvogelen wat maak en wat breek is en eventueel functies switchen.

Link naar reactie

Switchbox: je toeter heeft een breekcontact, die kun je ombouwen naar een maak contact, met een beetje handigheid en priegelwerk.

Kabelboom: is te gebruiken, maar je zult wat draden moeten omleggen, misschien extra trekken: het best is om je huidige electrische schema te mixen met dat van een PX. Ik heb een PX blok in een GLx met de originele draadboom - zie voor een schema het topic erover.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...