inspiron1 Geplaatst: 20 maart 2013 Delen Geplaatst: 20 maart 2013 Ik wil een moto v 1973 importeren uit Nederland . Die staat nu op kenteken. De nodige papieren om in te voeren gaat de verkoper regelen, Maar er ontbreekt een eenvormigheidsattest of gelijkvormigheidsattest . Aangezien ik geen zin heb om de motor te laten keuren bij de Belgische invoerder kanunnik ook kiezen voor een valideringsprocedure.. Onderstaande info kreeg ik vd overheid ( Eerst naar de douane met de papieren vd verkoper en paspoort. En voor het valideren ... . a) Documenten die met het oog op de validering moeten worden ingediend: a) Documenten die met het oog op de validering moeten worden ingediend: Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 20 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2013 Blijkbaar loopt het bericht mis door mijn iPad...indien geen Gva kan je een kentekenbewijs met een inschrijvingsnummer op grond van een typegoedkeuringvoorleggen en daarmee valideren, maar hoe kan mijn verkoper daar voor zorgen, iemand reeds die procedure gevolgd ? Link naar reactie
pete Geplaatst: 20 maart 2013 Delen Geplaatst: 20 maart 2013 Uw verkoper zorgt daar (meestal) niet voor (tenzij dat verkoper een belgische firma zou zijn.) Die procedure is een aangelegenheid van hier. Zie dat het een model/type is wat ook in Belgie is verkocht geweest. Zie dat alles in orde is mbt originaliteit, chassinummer in het geval dat je toch naar de importeur zou moeten. Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 20 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2013 Dank je voor de reactie. De moto is origineel en bevat originele uitlaat, lichten, enz. Die kan zo gekeurd worden. Een keuring vraagt tijd ,vervoer,en geld , en het kan zonder. Vroeg mij af of iemand onderstaande procedure reeds volgde, geen keuring en rompslomp. http://www.goca.be/nl/p/Invoer-binnen-EU---zonder-COC Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 20 maart 2013 Delen Geplaatst: 20 maart 2013 ik weet niet wat jullie daar altijd bij die importeur willen gaan keuren ???!!! Werkt er daar een mooi blondje ofzo :^) Een voertuig uit de Eu (en UK en zweden , noorwegen) kan je zo invoeren. je doorloopt de procedure zoals beschreven en je krijgt een validatieattest voor jouw scooter = legaal gva En dan kan je gewoon hem inschrijven zonder problemen Of het model nu ooit is ingevoerd of niet maakt helemaal niet uit Link naar reactie
pete Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 Wou daar liever ook niet naar toe. Aangezien er geen kw vermelding op mijn NL papieren stond, de RDW geen attesten aflevert met deze vermelding, (hoewel ze de gegevens wel hebben) mocht ik een afspraak maken met de importeur. Ben al vergeten of er daar een blonde werkt:) Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 21 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2013 Dus conclusie, nl geeft geen papieren met kw vermelding voor uitvoer...dus keuren is verplicht.? Zeker? Link naar reactie
pete Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 Twee jaar geleden ben ik mijn scooter gaan moeten laten keuren omdat er op het Nl kentekenbewijs geen kw vermelding stond. Als dat er wel opstaat, lukt de procedure die je zelf voorstelt uiteraard wel, vermoed ik. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 24 maart 2013 Delen Geplaatst: 24 maart 2013 Je kan ook altijd een attest aanvragen met het aantal kw. Of als je ergens kan aantonen hoeveel kw die heeft gaan ze dit ook aanvaarden. Wel iets gegrond , geen aantal op een servietje van de Mc Doh Link naar reactie
pete Geplaatst: 25 maart 2013 Delen Geplaatst: 25 maart 2013 Attest kw daar deed importeur Piaggio niet aan mee, de rdw evenmin. Vandaar dat ik reageerde. Mvg pete. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 27 maart 2013 Delen Geplaatst: 27 maart 2013 Maar het model en het aantal kw , kan me hierin vergissen , mag je ook aantonen op iets uit een ander land. Stel nu dat je mailt naar piaggio Duitsland en ze kunnen je daar een attest of mail van bezorgen dan telt dit dacht ik ook (moet wel zelfde model zijn natuurlijk) Link naar reactie
Raffe Geplaatst: 13 april 2013 Delen Geplaatst: 13 april 2013 Dat attest hoeft geen officieel te zijn, ik heb voor mijn primavera gewoon de specs opgezocht op internet en afgedrukt. Mvg Raf Link naar reactie
pete Geplaatst: 15 april 2013 Delen Geplaatst: 15 april 2013 Goed dat men dat bij u zo deed, maar het is volgens mij niet gebruikelijk. Op de site van goca staat het heel anders uitgelegd. Zie copy/paste hieronder 3. het vermogen in kW moet op de buitenlandse documenten (nationaal gelijkvormigheidsattest en inschrijvingsbewijs) zijn vermeld. Indien dit niet het geval is, dit geldt ook voor de aanvragen tot vermogensreductie (kW), moet een "bijkomend attest" door de fabrikant of labo worden afgegeven met vermelding van het werkelijk vermogen van de betrokken motorfiets of bromfiets (merk, type, chassisnummer). Mvg pete. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 Tiens, lijkt me nogal ingewikkeld. Ooit de acma geÏmporteerd met de gegevens (chassisnr) op een A4'tje. Na een week had ik nr platen. Bestond er al een gelijkvormigheidsattest in 1973, dacht dat het iets van 1978 was... In ieder geval veel succes ermee. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 gva is verplicht na 1972. Regels zijn uitzonderingen , tot half jaren 90 (kan iets vroeger ook zijn) kreeg je geen gva van het ministerie van verkeer , dus je kan een ingevoerde hebben zonder dat gva van ministerie. Maar belgische motoren hebben vanaf 1972 een gva nodig , brommers vanaf 15/11/1974 Link naar reactie
roufio Geplaatst: 9 mei 2013 Delen Geplaatst: 9 mei 2013 ik heb een officieel attest voor een P200,met kw vermelding Link naar reactie
yannixz Geplaatst: 24 mei 2013 Delen Geplaatst: 24 mei 2013 heb nu zelf ook een 125 vnb (bj 1961) gekocht in Nederland, met Nederlandse Inschrijving, wel bij een off vespa dealer. wat moet ik nu allemaal doorlopen, voor ik in Belgie kan rondrijden. en hoelang duurt dit? en wat kost het me? ik weet het, een heleboel vragen ;-) Link naar reactie
pete Geplaatst: 24 mei 2013 Delen Geplaatst: 24 mei 2013 Moet uitgevoerd worden, dan naar de douane en daarna hier inschrijven. Je hebt geen gva nodig. Voor zover ik weet is dat de manier voor een motorscooter van die leeftijd. Mvg pete. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.