Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gelijkvormigheidsattest v oldtimer aanvragen of valideren


Aanbevolen berichten

Ik wil een moto v 1973 importeren uit Nederland . Die staat nu op kenteken.

De nodige papieren om in te voeren gaat de verkoper regelen,

Maar er ontbreekt een eenvormigheidsattest of gelijkvormigheidsattest .

Aangezien ik geen zin heb om de motor te laten keuren bij de Belgische invoerder kanunnik ook kiezen voor een valideringsprocedure..

Onderstaande info kreeg ik vd overheid (B)

Eerst naar de douane met de papieren vd verkoper en paspoort.

En voor het valideren ... .

a) Documenten die met het oog op de validering moeten worden ingediend:

a) Documenten die met het oog op de validering moeten worden ingediend:

Link naar reactie

Blijkbaar loopt het bericht mis door mijn iPad...indien geen Gva kan je een kentekenbewijs met een inschrijvingsnummer op grond van een

typegoedkeuringvoorleggen en daarmee valideren, maar hoe kan mijn verkoper daar voor zorgen, iemand reeds die procedure gevolgd ?

Link naar reactie

Uw verkoper zorgt daar (meestal) niet voor (tenzij dat verkoper een belgische firma zou zijn.) Die procedure is een aangelegenheid van hier. Zie dat het een model/type is wat ook in Belgie is verkocht geweest. Zie dat alles in orde is mbt originaliteit, chassinummer in het geval dat je toch naar de importeur zou moeten.

Link naar reactie

ik weet niet wat jullie daar altijd bij die importeur willen gaan keuren ???!!! Werkt er daar een mooi blondje ofzo :^)

Een voertuig uit de Eu (en UK en zweden , noorwegen) kan je zo invoeren.

je doorloopt de procedure zoals beschreven en je krijgt een validatieattest voor jouw scooter = legaal gva

En dan kan je gewoon hem inschrijven zonder problemen

Of het model nu ooit is ingevoerd of niet maakt helemaal niet uit

Link naar reactie

Wou daar liever ook niet naar toe. Aangezien er geen kw vermelding op mijn NL papieren stond, de RDW geen attesten aflevert met deze vermelding, (hoewel ze de gegevens wel hebben) mocht ik een afspraak maken met de importeur. Ben al vergeten of er daar een blonde werkt:)

Link naar reactie

Maar het model en het aantal kw , kan me hierin vergissen , mag je ook aantonen op iets uit een ander land.

Stel nu dat je mailt naar piaggio Duitsland en ze kunnen je daar een attest of mail van bezorgen dan telt dit dacht ik ook

(moet wel zelfde model zijn natuurlijk)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Goed dat men dat bij u zo deed, maar het is volgens mij niet gebruikelijk. Op de site van goca staat het heel anders uitgelegd. Zie copy/paste hieronder

3. het vermogen in kW moet op de buitenlandse documenten (nationaal gelijkvormigheidsattest en inschrijvingsbewijs) zijn vermeld. Indien dit niet het geval is, dit geldt ook voor de aanvragen tot vermogensreductie (kW), moet een "bijkomend attest" door de fabrikant of labo worden afgegeven met vermelding van het werkelijk vermogen van de betrokken motorfiets of bromfiets (merk, type, chassisnummer).

Mvg pete.

Link naar reactie

Tiens, lijkt me nogal ingewikkeld. Ooit de acma geÏmporteerd met de gegevens (chassisnr) op een A4'tje. Na een week had ik nr platen. Bestond er al een gelijkvormigheidsattest in 1973, dacht dat het iets van 1978 was...

In ieder geval veel succes ermee.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

gva is verplicht na 1972.

Regels zijn uitzonderingen , tot half jaren 90 (kan iets vroeger ook zijn) kreeg je geen gva van het ministerie van verkeer , dus je kan een ingevoerde hebben zonder dat gva van ministerie.

Maar belgische motoren hebben vanaf 1972 een gva nodig , brommers vanaf 15/11/1974

Link naar reactie

ik heb een officieel attest voor een P200,met kw vermelding

Link naar reactie
  • 3 weken later...

heb nu zelf ook een 125 vnb (bj 1961) gekocht in Nederland, met Nederlandse Inschrijving, wel bij een off vespa dealer.

wat moet ik nu allemaal doorlopen, voor ik in Belgie kan rondrijden. en hoelang duurt dit? en wat kost het me?

ik weet het, een heleboel vragen ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...