Jump to content
Vespaforum.be
alpinestars

Welke vario is het beste voor een GTS300?

Recommended Posts

Hallo Vespafans,

Voor mijn GTS300 ben ik op zoek naar een andere vario.

Maar weet niet goed welke nu eigenlijk het beste is voor een GTS30?

Daarmee kom ik hier wat advies vragen.

Welke uit het onderstaande lijstje denken jullie dat het beste is en waarom?

Of met welke vario heeft u ervaring en wat vind u ervan?

1:MALOSSI Multivar

2:POLINI Maxi Super(9loods)

3:POLINI Maxi Speed(6loods)

4:J.COSTA EVO 2

Alvast bedankt

Maartin

Share this post


Link to post

Zoek eens achter dr. pulley sliders voor uw originele vario, veel goedkoper, rendabeler op alle vlakken en rijd echt super. (Ik kan het weten, heb bijna elke vario in mijn 125 getest)

Share this post


Link to post
Zoek eens achter dr. pulley sliders voor uw originele vario, veel goedkoper, rendabeler op alle vlakken en rijd echt super. (Ik kan het weten, heb bijna elke vario in mijn 125 getest)

Dit lijkt mij wel interessant(heb even u topic erover doorgelezen)

En voor dat geld kan je eigenlijk bijna niet twijfelen. ik ga mij deze zeker gaan bestellen.

Best bestellen op hun site of zijn ze hier in België (limburg) ook te krijgen?

Las ook dat u gele trekveertjes in je koppeling hebt steken, bij mij is alles nu nog origineel.

Zou ik dan best ook andere trekveertjes steken of raad u dit af bij een 300?

Indien beter van wel, welke zou ik dan best steken? En waar kan ik deze best kopen?

Moet de drukveer ook vervangen worden door een straffer exemplaar?

Alvast bedankt voor de info Les

Share this post


Link to post

De gewichtjes moet ge daar bestellen, straffere drukveer is afgeraden...

Trekveerkes bij een 300 weet ik niet, denk nie dat dat nodig is omdat een 300 al een massa koppel heeft bij lage toeren + het feit dat uw toerental vanuit stilstand ook al lichtjes verhoogd word door de sliders.

Share this post


Link to post

Bestelling geplaatst bij Dr Pulley.

Helaas waren de 11.5 gewichtjes niet op stock :-(

Heb ik eigenlijk speciaal gereedschap nodig om de gewichtjes te plaatsen?

Share this post


Link to post

Zijn de 11,5 aangeraden ?

En ja daar hebt ge speciaal gereedschap voor nodig, een koppelingsblokkeer tool en ook ene voor de vario...

Share this post


Link to post

In uwe topic raad u enkel deze aan voor een 300

Gepost door les op Zo, 29/07/2012 - 17:09.

voor de 250 raden ze de 9,5gr aan voor ietwat sportief rijgedrag en 10gr voor normaal rijgedrag :

best nr. voor de 9,5 : SR2117/6-9,5

best nr. voor de 10 : SR2117/6-10

best nr. voor de geleiders : SP2017-N

en voor de 300 raden ze enkel 11,5gr aan, deze heeft bestel nr. : SR2117/6-11,5

en de geleiders zijn hetzelfde : SP2017-N

je kan ze hier bestellen : http://www.drpulley.info/shop/

hier vind je de nummers nog eens terug : http://www.drpulley.info/drpulley_docs/Typenliste.pdf

En in de partlist hierboven staan ze in het rood achter de 300cc

Share this post


Link to post

Mjah was al een tijd geleden dat ik dat gepost had en het leek zo 'licht' op het eerste zicht.

Ben beniewd wat dat doet op een 300 :-))

Share this post


Link to post
Mjah was al een tijd geleden dat ik dat gepost had en het leek zo 'licht' op het eerste zicht.

Ben beniewd wat dat doet op een 300 :-))

Ik ook :-) lol

Share this post


Link to post

Hallo, ik rijd met een gts 300 super sport van 2011 met 6600km. Is het afgeraden om nu al een ander me vario te steken?

welke is nu de beste, malossi, pollini of j costa? 

Ga je de Vespa niet sneller ‘kapot’ rijden na het steken van een betere vario?

Share this post


Link to post

Dr Pulley sliders in originele vario + oringele drukveer en trekveertjes in koppeling is quasi identiek verhaal als malossi multivar + malossi drukveer.  Tenzij je bij elke stop en go de motor wil laten janken of circuitambities hebt zou ik de koppelingveren laten zitten.  Ik rij zelf bijna altijd max snelheid (autostrade) en accelereer stevig door, buiten doorgeblazen koppakking nog geen grote issues.  Zorg wel dat de vario genoeg koeling krijgt anders loopt de bus in de vario vast hetgeen schokkerig gaat rijden. (thermische vervorming).  Al het dure spul is heel weinig meerwaarde (en vaak niet merkbaar, tenzij je de koppelingveren straffer maakt, maar dat kan je evengoed met een standaard vario + dr pulley sliders)

 

 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...