Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa P125X 125cc - Rambo!


Kevin Vdpoele

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag,

Sinds enkele jaren zijn mijn vrouw en ik fervente Vespa fans. We kochten onze eerste Vespa 2.5jaar geleden. Een witte LX 125. Witte Bandjes, paar leuke opties,..

1109-stef-kev-trouw-198.jpg

(Hier een foto op onze trouwdag!)

Maar ik wilde meer. Een "echte" Vespa. Na lang zagen, wikken en wegen, mocht ik de zoektocht starten. Ik wist dat ze eigenlijk al ja ging zeggen. Dus 5 min laten stond ik vertrekensklaar voor naar eentje te gaan kijken in het Antwerpse. Ik had hem hier gevonden op de site.

Paar foto's:

IMG_0096.jpg

IMG_0121.jpg

IMG_0125.jpg

(Aankomst foto's en de eerste weken)

Een Matlegergroene Vespa P125X van '79, zonder pinkers. Perfecte basis voor wat ik wou: Een Vespa voor in Antwerpen rond te toeren, een terrasje doen, en uitzonderlijk er eens mee gaan werken. Eerste doel is gewoon veilig rijden, hem motorisch wat in orde zetten, momenteel vind ik de Rambo/leger look zeer geslaahgd!

Van Vespa motors weet ik niets, carrosserie moet wel lukken.

Al gedaan:

*Hem wat opgeleukt met leuke stickers

*Handschoenenkastje hersteld

*Verlichting terug laten werken

*Genoten van de leuke korte ritjes

Korte termijn:

*Langsgaan bij Lambrettafinder voor alles eens na te kijken

*Remmen verbeteren

*Schakelen verbeteren

*Genieten van lange ritjes

Lange termijn:

*paar leuke opties monteren

*nieuw (mat) kleurtje

*Genieten

Paar vraagjes:

*Sinds kort schiet hij regelmatig uit 2de bij het opschakelen. Ok, geen paniek. In eens naar 3de dan :-) Maar sinds kort slipt de achterband bij het terugschakelen (hij sleept). Al proberen bij te regelen, maar geen succes. Iemand een idee wat dit juist is?

*De voorrem komt niet van zichzelf terug en de achterrem valt niet te doseren sinds kort.

Binnenkort zal ik nog wat foto's bijplaatsen!

Commentaar ALTIJD welkom.

Gr

Kevin

Link naar reactie

Het uit versnelling schieten heeft waarschijnlijk te maken met een versleten schakelkruis of versnellingsapparaat.

Heb je gescheiden mengsmering? Anders die eens bijvullen of rechtstreeks mengen in de benzinetank. Mogelijk is er ook een verstopping in de toevoer van de benzine (sproeier, naftlijding, filter,...).

Best toch binnen doen bij Sam voor een grondig nazicht.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

pm ? dan moet je wel uw instelling veranderen ,kan momenteel geen pm sturen , stuur jij mij maar een mail dan kan ik u antwoorden

groetjes Raf

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...