Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voorste spatbord vervangen van GTS 250


gonzaleztony

Aanbevolen berichten

Het is gebeurd, vandaag onze eerste val gedaan met onze scoot, Ik reed gelukkig traag op een smalle bolle kasseienweg en op het ogenblik dat ik over een slijkplek kwam zijn wij onderuit gegaan. Voorspatbord gebarsten en de beenschildsierlijst gedeeltelijk eraf. Beiden wil ik zelf vervangen, de vraag is heeft iemand de nodige kennis voor het monteren van het spatbord? Moet heel de stuurvork eraf of hoe kan dat hersteld worden? Ik ben vandaag met mijn gekneusde ribben nog niet kunnen gaan zien hoe het zou kunnen.

Link naar reactie

Ai Tony, hopelijk niet te erg gekwetst?

Natte kasseien kunnen inderdaad erg lastig zijn.

Over de neus weet ik helaas niks. Van de sierlijsten aan de zijkant weet ik dat je daar veel voor moet sleutelen om ze te vervangen.

Heel de voorkant en de binnenkant van het beeldschild moeten hiervoor los...

Mijn sierlijsten zijn geschaafd, maar ik vervang ze voorlopig niet, wegens te veel werk.

Link naar reactie

om het voorspatbord te verwijderen moeten de kunstof stuurkappen verwijdert worden en het stuur losgemaakt worden van de voorvork. dan de remklauw losmaken van de naaf, voorvork losmaken en verwijderen, en dan kan het spatbord van de voorvork verwijderd worden.

Om de beenschildrand te vervangen moet de achterzijde van het beenschild met de handschoenkast losgemaakt worden. Een beetje prutswerk maar goed te doen, en niet vergeten de schroef in de handschoenkast los te maken. De kabel voor de ontgrendeling van het slot van het zadel moet niet losgemaakt worden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...