Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe uitlaat /zadel


Wim_1979

Aanbevolen berichten

Net terug van DCC Scooters: andere uitlaat laten steken: 'Gianelli iperscooter'

De originele heb ik altijd lelijk gevonden, en hij begon al te roesten op een paar plaatsen (na amper 8000 km) :(

Deze klinkt wel mooi: op toeren krijg je een iets lagere brom, zonder dat het volume té wordt.

Op ralenti krijg je een mooie pruttel, en als je gas lost na een acceleratie ploft het ook lekker.

Prestatiegewijs kan ik er nog niks van zeggen natuurlijk, daar is het mij sowieso al niet om te doen.

Ik veronderstel dat hij wat sneller gaat optrekken en hernemen, eens de injectie zich wat gezet heeft naar de nieuwe uitlaat, alles is nu pas gereset.

Ik heb ook het GTV-zadel laten vervangen door een GTS-model.

Toen ik hem kocht zat het GTV-zadel er al op, en ik vond het wel iets hebben zo bij die donkerbruine kleur, vrij klassiek.

Ondertussen is er uiterlijk wel het één en ander veranderd: andere spiegels, lager fumé scherm, stickers op de zijkant (om krassen te camoufleren :s )

Veel klassieke look bleef er dus niet over...

Het GTS-zadel zit sowieso ook veel beter: je kan je beter verzetten op langere ritten. Als ik naar het werk rij (tas aan het haakje, voor mijn knieën), mis ik ook wat ruimte om naar achter op te schuiven. Met mijn vrouw achterop was het dubbel zadel wel ok, zij had dan meer plaats en kon vlotter bij de voetsteunen, maar aangezien ik 95% van mijn kms alleen rijd, maakte dat ook niet echt uit.

Als het morgen meezit, post ik wel een paar foto's.

Link naar reactie

Opnieuw een beige zadel, Rolf...

Ik weet dat we op dat vlak van goesting verschillen ;)

De Gianelli heb ik 200€ betaald, geplaatst.

Da's zeker niet verkeerd: Filip had hem een tijdje geleden onder een oranje 300SS hangen, maar toen die verkocht werd verkoos de klant de originele uitlaat.

Voorlopig lag hij gewoon op't schap bij DCC. Nog zo goed als nieuw dus...

Daarnet een rondje naar de plaatselijke ijsboer gemaakt.

Kreeg naar mijn voeten 'dat ik zo lang weg geweest was.'

Hoe zou dat toch komen? ;)

Link naar reactie

Net eerste volle tank gereden met de nieuwe pijp:

Veel volle gas, lange stukken autostrade, in't stad ook vlot gereden.

Resultaat: quasi hetzelfde verbruik als voorheen.

Daar verschoot ik van, had meer verwacht.

Ik ga proberen de volgende 200 km rustig aan te doen, eens zien hoe laag ik het verbruik kan krijgen met de nieuwe uitlaat.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...