Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Beginnersvraag 250cc vs 300


Trikke2705

Aanbevolen berichten

Hallo mensen. Ik weet eigenlijk niet of mijn vraag hier thuis hoort maar dat zal ik straks dan wel zien veronderstel ik.

Ik zal beginnen met me even voor te stellen. Ik ben Patrick, "den trikke", ben 44 lentes jong, woonachtig op de grens Antw. en Vlaams Brabant (BE) en ben aan het overwegen om een Vespa aan te schaffen.

De bedoeling is om in het weekend te toeren met de vriendin achterop en af en toe een woon/werk ritje.

Ik heb een motorverleden gaande van 600cc tot 900cc in de supersportklasse. Momenteel is het een achtal jaren geleden dat ik nog op een motor gezeten heb.

Wat is nu raadzaam, een 250cc of een 300cc aanschaffen? Totaal gewicht van mij en het vrouwtje is 140 kg

Bedankt voor de hulp.

Link naar reactie

250 of 300 maakt zoveel verschil niet uit, vermits een 300 eigenlijk nen 278 is :)

250 is enkel nog occasie te verkrijgen. Nieuw zal het een 300 worden.

140kg is niks ... ben er van overtuigd dat er hier zwaarder rondrijden :P (misschien zelfs alleen) :P

Het zal zeker een comfortabele rit worden in't weekend :)

Veel plezier met het maken van de keuze!

Groeten,

Rolf

Link naar reactie

Met een 300 moet moet je wel jaarlijks rijtaks betalen, bij een 250 slechts eenmalig.

Een 300 gaat er wel sneller vandoor en heeft een iets hogere top.

En wat misschien nog belanrijker is voor sommigen, hij is verkrijgbaar in 't oranje met een "super sport" sticker! :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...