Ga naar inhoud
Vespaforum.be

overmaatse vraag...


teddy kgb

Aanbevolen berichten

Ben bezig aan montage van 50 special.

Heb nieuwe zuigerringen gekocht voor standaard piston en cilinder...

De oude zuigerringen zaten geblokkeerd op de piston...

nu ik de nieuwe zuigerringen gemonteerd heb (en ook heel het blok en vitessen en al de rest verd*mme)..merk ik dat het blokje bijna geen compressie heeft...

het lijkt alsof de piston veel te los in de cilinder zit...

aangezien ik noch de cilinder, noch de piston vervangen heb maar enkel de zuigerveren, vind ik dit raar!

Kan het zijn dat ik gewoon overmaatse zuigerveren nodig heb?

(zonder overmaatse cilinder?)

nog opmerkelijk is, is dat de bougie op 1-2-3 zeiknat is (vol olie en naft)...wil dat zeggen dat sowieso die veren niet vast genoeg zitten?

hartelijk dank alvast voor jullie hulp!

teddy

Link naar reactie

ik denk dat je eerder ondermaatse segmenten hebt gemonteerd, maw uw cilinder is misschien al uitgeboort waardoor uw segmenten niet volledig afsluiten, dit kan checke door uw segmenten los van de zuiger in de cilinder te plaatsen (op de plaats waar ze komen indien ze op de zuiger zitten) en dan zouden de uiteinden van uw segmenten moeten raken in het beste geval

Link naar reactie

Als cilinder en segment bij elkaar passen is de segmentspeling in een V50 en alle verdere modellen 0,1mm. (Gemeten bovenaan in de cilinder, waar nog geen slijtage is)

Als de segmentspelling iets dieper in de cilinder, waar ze wel uitgesleten is, meer dan 0,25 mm bedraagt moet ge overgaan naar de volgende overmaat.

De segmentspeling is de opening tussen de uiteinden van de ring, deze is enkel te meten zonder piston.

Ik hoop dat het goed uitgelegd is. Zoniet maak ik enkele fotos

Groeten

Link naar reactie

misschien een tip die de meesten wel kennen :

om die opening goed te meten , moet het segment mooi recht in de cylinder steken. Een manier om dat te doen, is het segment er bovenaan insteken, en dan naar onderen drukken met de onderkant van de piston.

Joost

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...