Kylimo Geplaatst: 5 februari 2006 Delen Geplaatst: 5 februari 2006 Ik heb een Vespa PX150. De luchtschroef van de carb. is een zeskant en deze komt door het "huis" waar de carb in zit naar buiten. Is er om deze te verdraaien een speciale sleutel in de handel? Met een steek-, ringsleutel of ratel kom ik er niet bij. Zit dit bij andere type Vespa's ook zo, of haal je er dan een rubber dopje weg, zodat je met een schroevendraaier de schroef kan verdraaien? Ik vind de Vespa een beetje slecht op het gas reageren. Volgens het Haynes-boek is er een mogelijkheid dat de luchtschroef een beetje verdraaid moet worden. Groeten Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 5 februari 2006 Delen Geplaatst: 5 februari 2006 je bedoeld toch aan de 8terkant he ja daar de rubberen dichting verwijderen de schroef helemaal dicht draaien (handvast dus geen kracht op zetten ) en dan 1.5 toer terug open en dan staat hij goed grtz sidvespa Link naar reactie
Kylimo Geplaatst: 5 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2006 Ja ik bedoel de achterkant, maar bij zit er geen rubber afdichting. Bij mij komt de "schroef" (6-kantige moer) door de plek heen waar normaal de afdichting zit. Ik kan hier wel een sleutel op zetten, maar kan (bijna) geen slag maken. Ga toch maar kijken of ik met veel geduld die 1,5 slag open kan realiseren. Bedankt voor het antwoord. Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 5 februari 2006 Delen Geplaatst: 5 februari 2006 Zijn van die nieuwe carbu's.Kan je normaal verdraaien met een potsleuteltjes van 8mm. Je motor zou ik iets armer zetten(1/4 indraaien).Komt door het koude weer dat hij nie vlot aan de gas hangt! Link naar reactie
Wangelore Geplaatst: 7 februari 2006 Delen Geplaatst: 7 februari 2006 Zijn van die nieuwe carbu's.Kan je normaal verdraaien met een potsleuteltjes van 8mm.Je motor zou ik iets armer zetten(1/4 indraaien).Komt door het koude weer dat hij nie vlot aan de gas hangt! Goeiedag, Heeft "het weer" invloed op de werking van een carburateur,en welke invloed dan? Laatstleden, tijdens een avondlijke rit met mijn PX 150,was het toerental van de ralenti op onverklaarbare wijze in de hoogte gegaan. In feite dien ik nu de ralenti te verminderen .Of ten ware dat ze uit zichzelf terug daalt.Of is er misschien een andere oorzaak.Het is de eerste keer dat dit voorvalt,PX heeft 7000 km , is een jaar oud. Dank, Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.