Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vermogen opdrijven GTS125 i.e. super sport. + vering verzachten?


dimio111

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik weet dat hier al topics van bestaan.

Maar ik vind er enkel uit het jaar 2009 tot ten laatste 2011.

En ik weet niet hoe up to date deze zijn i.v.m. de "nieuwe" vespa's.

In de titel staat ook GTS125 (i.e.)< daar ben ik niet zeker van. vespa is 1 maand oud.

hoe kan ik zien of dit een i.e. is? en wat is i.e. eigenlijk? XD sry als dat een stomme vraag is.

Titel zegt al vrij veel, hoe kan ik het vermogen wat opdrijven?

En dit graag door iets wat je meestal bij je dealer kan laten doen i.v.m. garantie enz. :-)

Ik wil dit vooral omdat ik hier altijd met 2 personen op rijdt, en dan mag het iets meer zijn.

Ik verwacht hier ook geen wonderen van. gwn iets meer soepelheid.

Wat ik tot nu toe vond, leovince 4-road uitlaat. (maar bestaad deze al voor de nieuwe vespa's?)

En andere gewichtjes ofzo iets?

Zijn er nog zo simpele zaken wat je hiervoor kan doen?

Het kleine windscherm wordt morgen geplaatst. :-)

Ik wil ook niet de motor tot op het maximum uitpersen, dus zou enkel dat vervangen al voldoende zijn voor een iets soepelere rit?

Men 2e vraag is de volgende.

Ik rij dus meestal met 2 personen.

Kan de vering iets zachter worden afgesteld zonder dat deze moet vervangen worden?

Ik denk zelf niet dat het kan, maar je weet nooit.

Thx peepz. :-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Ik rij al 9000km met dit filter en er is werkelijk een verschil in hernemen en gasrespons.

Kort daarna heb ik ook nog het luchtfilterhuis gemodificeerd door de opening van de filter naar de inlaat zijde te vergroten en dit deed echt wat af mede dankzij het malossi filter.

Gas respons is veeeel beter, op toeren komen is makkelijker en de toeren die hij moet maken voor topsnelheid te haleb gaat ook makkelijker, en ge hoort iets meer inductie geluid wat altijd fijn is ;-)

Link naar reactie

Voor de mensen die hem nog niet zijn komen ophalen, ze liggen nog steeds te wachten he :-)

Alle filters die moesten verzonden worden zijn intussen ook vertrokken :-p

Jammergenoeg is mijn vespa omgevallen terwijl die geparkeerd stond.

Wss omgeduwd door iemand maar bon, vrij veel schade aan ook. (mat zwarte kleur _-_)

Dus ik heb zelf de moeite nog niet genomen om die filter te steken...

Link naar reactie

nee hij stond op zen dubbelle, die zijpikkel vind ik maar wankel en gebruikt hem dus nooit...

Jammergenoeg zal ik nooit weten hoe het precies komt of wie of wat het gedaan heeft maarjah.

Het is heel rot... maar nix aan te doen buiten te herstellen en door te gaan :-s

Link naar reactie

Aan hen die de filter reeds geplaatst hebben ...

In een mengsel van olie en naft (50-50) gedrenkt zoals in de manual staat?

Is dit niet beter om stof tegen te houden?

Die airbox mod ga ik niet doen ... geen goesting om wat te gaan snijden ... ook al is er een mal beschikbaar :)

Bedankt Vinnie voor de link toch ... wist ineens of ik het ging doen of niet ;)

Link naar reactie

tsjah maakt iet zoveel uit hoor maar vroeger gebruikte ik denicol veel, héél goed merk en als ge een bus van 2,5L of 5L pakt word het iedere keer goedkoper :-)

alhoewel ge met 2,5L 3-4j toekomt want wat ge uit het filter wringt moet ge terug kappen of maw : uw bus geraakt bekan niet leeg :-p

nu op dit moment gebruik ik het merk pipercross omdat ik daar toevallig ene luchtfilter voor de auto van heb...

Link naar reactie

Merci voor de filters Dimi!

Net toen ik de mail naar u gestuurd had kwamen uw ouders terug. Had ik een chanceke ;)

Uw pa vertelde over de serieuze deuk ... pijnlijke kost ... zeker op ne mat zwarte Super!

Veel rijplezier nog en bedankt om de bestelling gedaan te hebben!

Groeten,

Rolf

Link naar reactie

Heb gisteren bij een onderhoud (luchtfilter moest toch gereinigd of vervangen worden) zo'n dubbele rood/zwarte luchtfilter van Malossi laten steken op mijn LX 125 ie. Maakt toch een verschil uit bij hernemen, optrekken tot vol gas,... Ook het "inhouden" in de eerste honderden meters na koude start is weg. Voor 8 euro is dit best een goede investering...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...