Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw lid en dadelijk een spannende vraag: VBN125 curry of niet


andyb

Aanbevolen berichten

Beste Forumtechneuten,

Allereerst een bedankje voor de zeer interessante site die jullie erop na houden. Dit heeft er toe geleid dat mijn tuf-tuf (om het nog niet dadelijk een tsee-tsee te noemen ;) )mooi in balans draait, wat voorheen niet echt het geval was.

Dankzij de tips van onder andere Nero heb ik de ontsteking 26+1° en de dellorto piekfijn kunnen afstellen.

Wat denken jullie trouwens hiervan, een curry of niet? Niet dat het zo belangrijk is, maar ik had het toch graag met zekerheid geweten. Aankomende winter zal de grote restauratiebeurt tot op het bot aanvangen.

Alvast bedankt voor de info

post-8533-13769188585657.jpg

post-8533-13769188587207.jpg

Link naar reactie

+1

Maak ajb een flink uitgebreide fotoreportage van je resto!

En check alles op onveilige lassen en scheuren in het metaal, beter nog; als het frame/voorspatbord/billen bruikbaar is; gooi de rest weg en scoor het allemaal nieuw/2dehands, zoals headset (handvaten breken nogal eens af), voorvork (wordt vaak mee gesjoemeld - zeker ook helemaal uit elkaar trekken), motorblok (kun je sowieso niet vertrouwen - LML/PX der onder en klaar) en alle cheape imitatie accessoires (zadels, speedo, achterlicht, middenmat).

Waar heb je hem gekocht? En kun je 'em niet beter terugbrengen indien mogelijk?

Link naar reactie

... want als je dat allemaal gedaan hebt dan is het een heel duur scooterke geworden. Ik vermoed dat je iets rond de 3000 betaald hebt dus...

Link naar reactie

Ah voila, ik vermoede het al :). Ik heb hem particulier gekocht en de man heeft het zelf aangeduid als een "mogelijke" import, dus no one to blame. De prijs viel eigenlijk nog best wel mee. Het is ondertussen ook reeds een tweetal jaren geleden, 1750 €. Toen ik vrij snel de chromé onderdelen zag aanroesten was ik er vrijwel zeker van dat het een tsee-tsee was.

Zelf heb ik hem reeds in grote lijnen uit elkaar gehaald en ik moet zeggen, een meevaller. Géén lassen in chassis en koetswerk. Zelfs de voorvork en headset heb ik "zéér" grondig gecontroleerd ivm veiligheid, en daar was ook geen onraad te bespeuren. Maar zoals jullie zeggen, bij het zandstralen zal er misschien hier en daar nog een dooie mus uit de boom vallen ;). De motor ga ik voorlopig nog een tweede kans geven, hij loopt immers als een klokje.

Enfin, de volgende winter werk aan de winkel dus en dan zal jullie forum goed van pas komen.

Mijn vrouwtje is het immers beu om steeds achteraan op een Duc te moeten plaats nemen :)

Link naar reactie

Andy,

Zowiezo het frame, voorvork, stuur etc. zand- of parelstralen, enigste mogelijkheid om echt geknoei te achterhalen...

Hopelijk valt het mee...en zoals mr160 aangeeft, maak aub een uitgebreide fotoreportage van de werken..

Succes!

mvg, Bardi

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...