Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Uitlaat en toerental vraagje.


wijlen de Makke

Aanbevolen berichten

Als ik mijn uitlaat simonini vervang door een sip road, gaat ze dan minder in toeren aan dezelfde snelheid, bv

tegen 80km/h.

Ter info LML 125cc 2 takt en er steekt ne Pinasco 177 5 poorter gietijzer op.

Carbu 24/24 sproeiers 160 3BE en 120 jet, relanti sproeier is ne 50.

Thanks

Makke

Link naar reactie

inderdaad wat Jan zegt

een Simonini gaat eigenlijk pas goed in hoge(re) toeren, zijn geluid is dan ook navenant

een sip road heeft met name meer koppel onderin maar ook in hoge(re) toeren een prima uitlaat

die sip road zal op hetzelfde toerental minder lawaai maken dan je simonini waardoor het lijkt alsof je minder toeren maakt

Link naar reactie

Dat dacht ik ook, vandaar de vraag. Koppel heb ik met de Simonini genoeg. Maar als mijn kameraad met een DR 177 kit en een Sip road naast me rijdt lijkt het precies dat die aan lagere toeren draait. Plat gelijk en bijna geen wind. Nu weet ik ook dat er een verschil is met de DR en de Pinasco. En als ik het aan de mannen in mijn omgeving vraag heb ik helaas geen concreet antwoord gehad. Vandaar de Topic vraag.

Gtjs

Makke.

Link naar reactie

Wa ik eigenlijk bedoel is, als ik beide uitlaten zou proberen en ik rijdt met beiden 80km/h op een plat stuk.

zou ik dan met de Sip road die meer koppel in de onderbuik niet minder toeren draaien als met de Simonini.

Grtjs

Makke

Link naar reactie

allee Makke, even een grafisch voorbeeld ;-)

als ik op mijne koersfiets 25 rijd op een platte weg, ik stop en stap af zonder de versnelling te verleggen, ik laat daarna tommeke boonen (die, veronderstel ik, meer koppel kan ontwikkelen) in dezelfde versnelling 25 rijden op een platte weg, dan maken op dat moment zijn benen toch evenveel toeren als de mijne? het enige verschil gaat zijn, dat hij door zijn koppel een stuk rapper aan de 25 gaat zitten dan ik

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...