Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bougie NGK BPR7HS


.carl.

Aanbevolen berichten

Hej,

nadat mijn px125 arcobaleno (1990) tijdens het rijden af en toe eens begon te stotteren/haperen, heb ik mijn sproeiers gekuist. Echter geen beterschap, dus eens nieuwe bougie gestoken. Daarmee is het probleem wel opgelost.

Vroeger zat er een NGK B7HS (http://www.ngkntk.nl/nl/produktfinder/produktfinder/////B7HS//) in. Met die bougie naar motowinkel en een nieuwe gekregen. Op het moment zelf niet op gelet maar ze hebben mij een NGK BPR7HS (http://www.ngkntk.nl/nl/produktfinder/produktfinder/////BPR7HS//) meegegeven. Mag die er eigenlijk wel in? Zoals gezegd: nu rijdt ze prima, maar eigenlijk is dit volgens de site van NGK niet geschikt voor vespa's (staat toch niet vermeld bij 'passend voor scooters')?

Bedankt en groeten!

.carl.

Link naar reactie

Beste,

De P in bprs staat voor een iets langere electrode (denk dat dit zorgt voor een vonk meer in het midden van het te ontploffen mengsel...?) Correct me if i'm wrong please..

De R in bprs staat voor 'ontstoring', denk dat dat inhoud dat je fm-signalen dan niet verstoord...

De H geeft de draadlengte weer (12,7mm), beide bougies zijn dus even warm en lang..ik vermoed dat je die bougie dus kan gebruiken...

Hier bijna onderaan de pagina kun je pdf-file aanklikken en lezen...

http://www.ngkntk.nl/nl/techniek-in-detail/bougies/hoe-u-de-ngk-code-kunt-kraken/

Schrijft piaggio niet een 6 als warmtegraad voor voor jouw model? Kan ik even niet terugvinden..

Een 7 is voor langere afstanden misschien beter..(nu ga ik er vanuit dat er een 6 voorgeschreven wordt..)

Je kan ook voor een Iridium opteren, ik ben daar zeer tevreden van...

mvg, bardi

Link naar reactie

Bedankt Bardi. Zelf heb ik dit nog gevonden: http://www.vespamaintenance.com/elec/plugs/index.html en in het bijzonder: "NGK even warns people on their site about the complications associated with older ignition systems, but so far I haven't experienced any igniton problems due to failure of a resistive plug." Maarja, wat wordt bedoeld met 'older ignition systems'? De auteur sluit nog af met: "These plugs aren't a bad idea because they generally make the system work better." Dusja...een mens zou het niet meer weten. Ik ga voor de zekerheid toch nog om een gewone B7HS of B6HS (misschien beter in de winter?) en hou die BPR bij voor onderweg.

Je hebt trouwens gelijk dat B6HS wordt aangeraden door de fabrikant, maar ik gebruik een 7 omdat ik regelmatig langere ritten doe.

Als er nog meningen zijn over die BPR-bougies, dan horen we het graag.

Ciao,

groeten,

.c.

Link naar reactie

De P staat voor Protruding - die elektrode steekt er iets verder uit dan een gewone, meen ik mij te herinneren (heb ook ooit zo eens een BPR meegekregen). R staat voor Resistor, zou inderdaad zijn voor storingen te vermijden (niet dat ik ooit al storingen heb gehad op de bougies van mijn brommerke, eerlijk gezegd).

C., hou die nieuwe bougie maar eens naast de oude, dan zal je volgens mij zien dat de elektrode daar iets verder uitsteekt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...